onsdag, maj 30, 2007

sågspånen rinner ut...

Nu är man ju snigel igen och vad gör jag det första jag gör? Inte börjar jag ragga i alla fall. Det tycks ju vara den gängse normen för de flesta i dag. Allt skall ju gå så jävla fort och skammen att vara singel är ju helt enorm. Nu menar jag inte att det är skamligt att vara singel. Det är nog rätt få som ens antyder att det skulle vara skamligt att vara singel. Åtminstone så länge som det gäller andra än ens egna släktingar.

För där är det genast ett lite känsligare läge. Hmmm...han/hon har inte haft en partner på ett tag. Är han/hon så hemsk att leva med? Eller så jävla kräsen att ingen duger? Eller värre än värst...är han/hon gay? Nu har jag i och för sig inte blivit beskylld för att vara homosexuell. Inte med mina tidigare promiskuösa förbindelser. Men jag känner faktiskt två stycken som blivit frågade just det av sina egna föräldrar. Och? Om de nu varit det, hade världen rasat samman då?

Men varför är det så? Släktingar och familj har en massa skumma åsikter om hur man skall leva och med vem. Tänk vad dum man är som inte tar tillbaks sin partner och reder ut sina problem i stället för att bara skiljas och ge upp. Alla förhållanden kan inte repareras. Det är så enkelt. Alla kan inte förlåta en eventuell otrohet. Eller vad det nu är som fått ett par att sära på sig. Jag har hört om föräldrar som tagit sin svärsons och svärdotters parti mot sitt eget barn...

Dagens låt är Lessons in what not to become med Jello Biafra with The Melvins.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

va skönt att höra någon mer som tänker som jag(behöver väl inte påpeka att jag är singel själv). Varför skulle det vara fel på en för att man lever själv? Jag blir så trött varje gång jag loggar in mig på mailen och ett "trött på att vara singel" eller "möt den stora kärleken i sommar" ploppar upp på skärmen. Jag trivs med att vara själv. För övrigt såtycker jag du e bäst om det nu är till någon uppmuntran / Tundra

21:04  
Anonymous Anonym said...

Så du har gått o blivit singel igen. Det har jag totalt missat.

Inga dystra miner ändå verkar det som... skönt. Du får inte gå omkring o vara ledsen, brorsan.

O jag är TOKSÄKER på att det finns åtminstone 135 st bönor där du bor som trånar o som gärna vill bli din nästa käresta :)

No worries. Det kommer gå som en dans. Du kommer inte ens behöva ragga.

/fru P

11:54  
Blogger mumrik said...

tundra: Vi är nog en och annan till som tänker så. Och jag måste nog erkänna att jag är kanske lite för mycket ensamvarg för att leva i ett parförhållande. Och att jag höll ut i nästan 13 år med barnens mamma är väl ett under... :)

Och jag bugar...bockar och suger in ALLT beröm som jag kan få... :))

lillsyrran: Jeppz! Det tar en stund att inse vissa saker...även om tycket och kärleken, eller vad man nu skall kalla det, finns där. Så finns det andra saker som inte riktigt funkar och då gör det bara ont att ens försöka dra det vidare...så då är det bara att släppa taget och gå vidare. :)

Nu skall vi se...1,2,3,4,5...43...så många lediga flickor räknade jag upp hemma...det är väl nästan så att det knappat bor 135 tjjer överhuvudtaget hos mig... :)

Nu är det sommar och jag skall titta på söta flickor som semestrar...finns så mycket fint att se på då... ;)

14:02  

Skicka en kommentar

<< Home