torsdag, april 19, 2007

Ett elakt troll kan ha en dålig dag han också...

Åkte buss idag igen...för vanlighetens skull...spanade in en riktigt söt tjej...eller ja...hon var nog runt 30...så tant är nog ett mer korrekt epitet...

Eftersom jag satt och tittade på henne, inte så där vansinnigt tokstirrande som är så mysigt att se nån kille göra när man är ensam tjej och har en 3 km lång promenad hem genom skogen...nej, mer ett lättsamt tittande med mjuka ögon och ett litet leende...

Speciellt roligt blev det när jag upptäckte att hon faktiskt blev påverkad av att jag satt och tittade på henne...och då var jag ju bara tvungen att fortsätta med att titta på henne...för att se hur långt jag kunde ta det...

För var gång som hennes blick sökte sig mot min så blev kontakten kortare och hon vände bort blicken snabbare och snabbare också...när vi hade kommit fram till ändhållplatsen...så var jag bara tvungen att få säga nåt...så när man kommit av bussen glider jag över åt hennes håll och säger att det var en väldigt fin utsikt hon hade bjudit på under resan och att jag uppskattade den väldigt mycket...önskade en härlig dag och drog iväg till jobbet...

Hennes smått tafatta och förvånade tack och hennes klart högröda ansikte talade för att det nog nått fram och att jag gjort hennes dag klart mycket trevligare...

Så, nu har jag varit snäll nog för resten av året...

Dagens låt är Tearing down the borders med Anti-Flag.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äh, du börjar bli gammal på riktigt. Här satt jag och väntade på ett taffligt uppraggningsförsök... BESVIKEN!

17:05  
Blogger mumrik said...

Hmmm...jag tror att min flicka skulle bli rätt arg på mig om jag raggade på nån annan än henne nu för tiden...

17:11  
Anonymous Anonym said...

Nu tycker jag att du får allt att låta så negativt.

17:14  
Anonymous Anonym said...

Eller så gick hon och ringde snuten om att en psykiskt sjuk snuskgubbe var ute fritt på stan och gav dom ditt signalement..

18:58  
Blogger mumrik said...

christopher: Nej...men med hennes kunskaper så är jag fullständigt övertygad om att hon och jag skulle ha en otroligt hård fight innan hon vann...för jag slår ju inte tjejer...

vilding: Där tar du fel...helt fel...poliser är nåt som ni har i städerna...vi har inga såna här ute i vildmarken...här gäller inga andra lagar eller regler än att den som slår först, hårdast och mest...den vinner...

19:58  
Anonymous Anonym said...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Det är en sak att jag själv kallar mig kärring men jag vill inte höra andra tycka att man är kärring när man är 30+. Det låter så illa...

/pendelilskan

21:00  
Anonymous Anonym said...

Nämen vadå TANT för att man är runt 30!!! Nu protesterar jag å det högljudaste!!!

11:24  
Blogger mumrik said...

Vad härligt det är att man kan påverka en hel generation av tanter...bara genom att kalla dem för vad de är... :)

11:29  
Anonymous Anonym said...

Löjligt att kalla unga flickor för tanter.. speciellt som man är gubbsjuk själv..(fånglor på yngre kvinnor på bussen)om vi är tanter vad är du då? rullatorterrorist??
*haha*
Trevlig helg
önskar Carina (tjörnbesökare om bara få timmar)

14:20  
Anonymous Anonym said...

haha det var då tur det inte var mig du stirrade ut,jag hade frågat högt vad det var du tittade på för se du jag blir jävligt besvärad av killar som bara tittar så där speciellt i kollektivtrafiken och sist jag gjorde det,ställde frågan, blev killen mycket besvärad över att JAG överumplade honom,Tjing! o ha en nice helg :)

20:04  

Skicka en kommentar

<< Home