lördag, maj 19, 2007

Jag blir ännu tröttare än jag är på människor...

Jag har varit frånvarande en längre stund. Men det beror mest på att jag bara känner mig helt tom och inte riktigt haft tid. Man har ju ett liv bredvid datorn menar jag.

Läste just nu på gt.se om nåt stolpskott som kastat ut en hund från 7:e våningen. Naturligtvis dog hunden. Men så ondgör sig både ägaren och artikelförfattaren över att man inte kan dömmas för annat än djurplågeri för ett sånt tilltag. De nämner ett par gånger att ett liv är ett liv och att man skulle kunna dömmas för mord likagärna för att ha dödat ett djur, som en människa.

När jag sedan läser kommentarerna så blir jag genast mörkrädd och hatar människor alltmer. Fy fan vad illa det luktar när de på fullaste allvar tycker att stolpskottet borde ställas till svars på samma sätt som om det varit en människa. Tänker ingen längre? Har det helt stannat i huvudena på dessa människor?

För om vi skulle göra en sån lagändring. Ja, då skulle vi helt plötsligt ha en hel hoper med massmördare gående ibland oss. SCAN får slå igen...ja alla slakterier av olika slag skulle med ens bli förbjudna. Vi får helt plötsligt även slå igen all form av köttindustri. Dessutom så borde det väl i rimlighetens namn även förbjuda all sorts handel med djur. För det måste väl vara slaveri?

Allt fiske blir olagligt, så sill och nubbe blir det aldrig igen. Inga räkor eller kräftor att äta heller.

Eller tog jag fel nu? Gällde det inte alla djur...utan bara de som vi människor klassificerar som 'gulliga'?

Dagens låt är Den nya tidens korståg med Totalt jävla mörker.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

..hur som helst så borde nån kasta ut den sk hundägaren oxå från 7:e våningen!
Så var det klart!

09:22  
Blogger mumrik said...

Njae...hundägaren hade väl knappast gjort nåt som förtjänade ett sånt tilltag...möjligen den sk vännen som han besökte och som var den som kastade ut hunden...

Man kan fråga sig om det bara var alkohol som intogs under den festen...?

10:42  
Blogger niinis said...

Mmm.. det ligger mycket i det du säger. Det jag kan tänka mig är att människor blir förkrossade över att det faktiskt finns såna rixpuckon som slänger ut hundar från 7:e våningen!

Men det är som med pedofiler.....nåt är överfel i hjärnkontoret. Alla hönor sitter inte på samma pinne.... Så kanske att det skulle få nån slags vård! :/

08:29  
Anonymous Anonym said...

Ja då slänger vi ut polaren oxå då eftersom nu jag kastat ut hundägaren redan ;)

Nä skämt o sido man blir jävligt ledssen...

09:20  
Anonymous Anonym said...

självklart gäller det bara "gulliga" djur... hur skulle annars ni män har överlevt??*ler milt*
Carina

09:43  
Anonymous Anonym said...

jag läste om det.. helt SJUKT! idioto..
lille woffs.. suck!

som sagt livet är märkligt, att man aldrig slutar förvånas över människans brutalitet är också förvånande..

shit!
pommes frite!

allt har ju redan gjorts.. man borde ju.. ja.. hmm.. vara mer jaha.. sådär ja, en liten hund ut genom fönstret nu igen.. jaha.. ooh.. skottlossning, jaha en uppeldad åsna i slottskogen, ja det är som vanligt.. men inte.. jag blir illamående var gång..

suck!

fridlys mumriken så de inte tar in dig på salkteriet.. hihihi.. ne, men gillar din ide med att fridlysa alla djur.. hade vart spännande!

kramikram!

då får vi bli fruktianer och salladshuvuden allihopa.. nam nam

19:07  
Anonymous Anonym said...

Jag citerar mig själv eftersom jag är en outhärdlig förståsigpåare: "Det enda bestående i världen är människors idioti" :)

20:30  
Anonymous Anonym said...

Såna där jävla människor är inte värda ett piss för mig. Såg på tv att djurplågeriet i Sverige har ökat dramatiskt och nog krävs det en lagändring alltid.

Igår läste jag på aftonbladet.se att man i Kina roar sig med såna typer av plågeri inför människor som tittar på. Stackars kor blir utsläppta till hungriga tigrar som givetvis ger sig på dem och dödar dem, det ska kallas nån slags underhållning och jag blir vansinnig. En björn i klänning kedjas fast i en bil och tvingas dra den, oxå inför ett grupp hjärndöda människor.

Ärligt talat, vad är det för värld vi lever i. När blev djuren inte värda någonting och vem i helvete kastar ut en hund från sjunde våning. Vart går gränsen hos en sån person? Mördare skulle jag kalla honom.

In i fängelset med honom, på stört. No mercy.

Arghh........

15:22  

Skicka en kommentar

<< Home