tisdag, april 17, 2007

Hmmm...

Klockan 6.38 i morse fick jag kontakt med nätet och lånet av grannens internetförbindelse kopplades ner...för den här gången... Man kanske skulle göra nåt lite obskyrt från deras nät...? ;)

Det lite lustiga var att jag lämnade ett mobilnummer till felanmälan igår, så att de skulle kunna skicka ett sms när felet var avhjälpt. Lite senare på dygnet...eller rättare sagt...väldigt tidigt i morse...så var jag inne via telias sida och driftsinformationen...där lämnade jag numret på min andra mobiltelefon för att få ett sms när felet var avhjälpt...

Alltså...6.38 fick jag kontakt med yttervärlden...nu är klockan 10.04 och tror ni att jag fått nåt sms?

Skit samma egentligen...huvudsaken är att det funkar...och skall jag vara ärlig...detta är det enda fel jag upplevt med min telia bredbandsförbindelse sen jag skaffade det för ca 5 år sedan. Så trots att det kostar några kronor mer än konkurrenterna i mitt område...så är det nog värt det trots allt.

Dagens låt kommer i nästa inlägg som jag slänger upp lite senare...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det där med sms när felen är åtgärdade funkar inte för Tele2 heller kan jag berätta. Var med ens helt utan hemmatelefon för några månader sen, lagom till helgen också. Gick ju och lyfte på luren ganska ofta om dagarna för att kolla om den funkade. 5 dagar efter felanmälan fick jag så ton när jag lyfte på luren för 100:e gången. 2 veckor senare kom sms:et från Tele2 att det var fixat *asg*

12:33  
Blogger mumrik said...

fast det där med att de inte skickat ett sms, fick jag en förklaring till för en stund sen...när jag upptäckte att det gått ner hemma igen...de har inte kollat felet ens...fast det gick upp igen nu...så jag får väl antagligen leva med det här att linan går upp och ner som en jojo... :-/

14:21  

Skicka en kommentar

<< Home