måndag, april 16, 2007

fel...fel...fel...

Pga nåt fel hos Telia, så ligger min koppling mot nätet nere...lite olycklig var jag att jag dels missade att följa matchen MFF-GAIS 'live' på nätet. Men även det där att sitta i 1 timme och 15 minuter i telefon innan man kommer fram till felanmälan...skall det verkligen vara så?

Just nu sitter jag nog och gör nåt olagligt...grannens trådlösa nät fungerar utåt...men då de inte använder sitt nät själva just nu och grejerna är igång...så kunde jag inte låta bli att utnyttja deras nätverkskoppling...de har inte Telia som leverantör...

Nog om det...

Dagens låt är HFFK med Biohazard.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

NÄMEN MUMRIK DÅ...

Om folk visste hur lätt det är att hacka trådlösa nätgrejer så skulle de bli livrädda....

Men jag antar att du har grannens tillåtelse ELLER??????

/Cian

08:13  
Anonymous Anonym said...

Vad ska man med grannar till annars ;)

08:58  
Blogger mumrik said...

vilding: Om jag hade haft grannens tillåtelse...så hade det knappast varit olagligt... :)

Att hacka sig in i ett nätverk är inga problem. Att använda osäkrade nät klarar vem som helst...då behövs det inga datorkunskaper, bara att peka på ett nät och välja anslut... :)

garbo: Ja, de låg ju antagligen redan och sov...sena rapportsändningen var nog redan slut då... ;)

10:00  

Skicka en kommentar

<< Home