fredag, april 27, 2007

Bamses venner

Idag...äntligen skulle man nästan kunna säga...så sade jag upp mig. Jag kommer att ha jobbat snudd på dagen exakt 8 år på samma ställe. Nytt rekord för mig, som brukar bli rastlös och sällan vara kvar längre än två år innan jag drar vidare. Fast det kan ju bero på att man hade riktigt bra arbetskamrater och tyckte att det övervägde det tråkiga i arbetet.

Men nu är det snart över. Den siste juni är man fri att gå vidare till nästa steg i ens framtida liv...vad det nu blir...har inte riktigt bestämt mig än...men det ordnar sig det också...inget att bry sig om än...

Det var några som frågade om det hänt nåt idag...det visade sig tydligen att jag verkade väldigt glad...och gick omkring med ett stort leende hela dagen...och ikväll har jag och barnen firat...

Men nog om det...dagens låt är Gypsy Rose Lee med The Distillers.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till det stora steget!.. vet att du tänkt på det ett tag..

Kram Carina

00:01  
Anonymous Anonym said...

Jag blir lite avis! GRATTIS!

10:42  
Blogger mumrik said...

carina: Tackar! Ja...nu är det iaf gjort och det var med stor lättnad som man lämnar ett sjunkande skepp...vilket jag dessvärre är övertygad om att jag gjort...

alis: Haha...bli inte avis...ta steget själv...du verkar stundtals behöva det... :)

14:10  
Anonymous Anonym said...

Bra gjort! Det är inte så himla lätt att bara gå när man varit på ett ställe i flera år. Man blir liksom fast i det. Lycka till med det nya vad det nu än blir

/Tundra

18:45  

Skicka en kommentar

<< Home