fredag, maj 04, 2007

Man vet att det är helg när idioterna flockas...

Jag visste det! De var naturligtvis tvungna att rulla ut en större uppdatering av datorer till jag skulle sitta i helldesken och försöka hjälpa folk med deras datorrelaterade problem. I vanliga fall så får jag emellanåt bita mig i både tunga och läppar för att inte tala om för dem vad jag egentligen tycker och tänker om deras 'problem'. Oftast så sitter problemet i deras egna inkompetens. En icke befintlig kompetens som de, trots klara och ovedersägliga bevis, hävdar att de faktiskt har. Men jag säger bara HALLÅ! Ungefär hur kompetent är man när man försöker trycka i en usb kontakt i ett firewireuttag? De har ju inte ens samma form...

Eller som när en ringde och sa att hans dator bara slocknade med ett fräsande. Jag gick ner och fick se en övervattnad krukväxt placerad på datorn. Jag trodde det var allmänt känt att elektriska apparater sällan går bra ihop med vatten. Jag bara undrar, slutar hjärnan att fungera när man börjar använda datorer som verktyg i sitt arbete, eller är det så att hjärnan redan kastat in handuken och att man därefter tycker att det är en bra investering att skaffa dator?

Känner att det skall bli skönt att avsluta det här jäkla jobbet nu. Borde man inte kunna kräva lite av högskole och universitetsutbildat folk? Nej! Det går inte att mata in en diskett i en CD-spelare. Och nej! Man loggar inte ut genom att dra ur strömsladden ur datorn. Korslänkade filer och registryproblem kan man visserligen få på andra sätt, men just det sättet är ett av de mer säkra.

Har redan nu haft en massa irriterade och arga människor i luren och även via mail. Men se där bet de i sten. Jag kan fan i mig vara otrevlig och arg tillbaks. Jag är dessutom övertygad om att jag kan vara det än värre än de. Att jag sen sitter på makten och vet hur jag skall missbruka den skadar inte heller.

Dagens låt är I hate people med Anti-Nowhere League.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är först då man förstår hur illa ställt det är med mänskligheten EGENTLIGEN. När man jobbar på helpdesk :)

10:44  
Anonymous Anonym said...

Shit, är folk verkligen SÅ korkade!! Är ju skrämmande!

11:21  
Blogger mumrik said...

christopher: Ja, man får sig verkligen en tankeställare... :)

liza: Nej...folk är faktiskt dummare ändå...vi hade en kvinna som inte fick ur nätverkskabeln från vare sig vägg eller dator...fast det här är ju en berättelse i sig själv...skall genast slänga in ett blogginlägg till idag... :)

11:30  

Skicka en kommentar

<< Home