tisdag, april 24, 2007

Två skinka...

Läser om en 34 årig kvinna som åtalats för djurplågeri. Enligt åtalet, så har hon kastat sin hundvalp i väggen. Enligt egen utsago så har hon bara försökt få pli på den.

Ja, men då är det ju ok...kasta den i väggen bara...

Hur pantad får man vara egentligen? Tror verkligen puckot att hunden lär sig nåt annat än fruktan, skräck och smärta av sån behandling? Det lär ju bli både en trygg och pålitlig familjehund av sån behandling.

...och för att övergå till nåt som inte har det minsta med det här att göra...

Råkade träffa en gammal kompis idag på stan. En som jag inte ens sett på 19 år. Tog en fika och tjôtade en stund. Vi snackade om några dumma grejer vi gjort genom åren. Han påminde mig om den gången jag skulle begå självmord genom att kasta mig framför en buss. Det skulle säkert ha lyckats också om det inte varit för att bussen stod parkerad och jag inte varit så jäkla full att jag inte märkte det...

Nu var det ju antagligen så att jag naturligtvis inte ville ta livet av mig...det var nog bara ett anfall av frustration som kom över mig och jag kände mig nog även en aning odödlig på den tiden...

Själv försökte han glömma av den gången han vaknade upp på tokholmståget strax innan Skövde...naken...vi var några som hade varit sååå hjälpsamma och satt honom på tåget...liggande på mage med en enkel biljett fastsatt mellan skinkorna...

Då hade han varit lite arg på oss...men nu för tiden så var det även för honom en rätt rolig liten historia.

Vi skiftade telefonnummer och skall höras av igen. Fasen...det finns några gamla kompisar kvar i livet alltså...

Dagens låt är No survivors med GBH.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såna där idioter borde inte få gå lösa.

Och då menar jag hon med hunden förstås ;)

20:27  
Anonymous Anonym said...

Fy fasen vad taskigt! att vakna upp naken på ett tåg!! :D))))

Morrr åt den jävla kärringen,vissa borde utsättas för samma behandling som dom utsätter djuren för Grrrrr
Vad fasen skaffar dom djur för kan man undra!!???

09:13  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ha ha ha ha haaaaa, fy vad taskigt :D

09:24  
Blogger Mia said...

Du ska nog inte berätta så mycket om dina ungdomsår för dina barn....förrän de är runt 30...

13:50  
Anonymous Anonym said...

Vet du om att jag älskar dej???

"Naken med en tågbiljett mellan skinkorna"

*skrattar så jag gråter*

07:31  
Anonymous Anonym said...

hahaha..
tur att den var parkerad!
mellan skinkorna.. asg! ! ! !

buse!!!!!!!!!!!

11:49  
Anonymous Anonym said...

Tjoelo!!!
Vad funderar den suicidiala odödliga människan på när densamma ska ta livet av sig???

Kul å se dina ord igen..kul å se en dator överhuvudtaget, har vat utan en längre tid nu efter flytten....
................/ M..
http://kalsongmannen.sprayblog.se

23:39  

Skicka en kommentar

<< Home