fredag, maj 04, 2007

på förekommen anledning

Blev en liten attack och ett hån mot datorilliterata människor idag. Men var glada för att det inte blev en nakenchock eller sexattack...för att apa efter skvallerblaskorna.

Vi fick ett telefonsamtal från en kvinna här på jobbet som inte kunde logga på sin dator. Jag skickades ner dit och tittade på datorn. Det var nåt som inte riktigt stämde. Datorn var på och jag försökte se efter om lysdioderna bak på nätverkskortet lös och blinkade som de skall. Hmmm...var i hela världen är nätverkskortet?

Jag frågade henne och hon hävdade att hon flyttade på datorn dagen innan, men att den minsann hade fungerat efter det. Jag stängde av datorn och öppnade den för att se om korttet hade råkat tryckas in och låg löst inne i själva lådan. Nej! Men en söndersliten pci bus fanns där och rester av ett kort låg löst i lådan.

Jag började verkligen fundera över vad som hänt, när jag ser nätverkskontakten som vackert sitter kvar i vägguttaget. Avklippt och fin. Helt plötsligt börjar jag misstänka vad som hänt och då hon inte var kvar i rummet, så kollar jag papperskorgen. Nej, där låg inget nätverkskort. Kollar hennes lådor. Inget där heller. Öppnar hennes skåp och där ligger det, Fortfarande fastsatt i nätverkskabeln och prydligt ihoprullad.

När hon kommer tillbaks och jag undrar vad detta var för nåt och vad som hänt. Slår hon ifrån sig och fattar inte nåt. Datorn fungerade ju bara minutrarna innan hon ringde efter hjälp...öhh...nej, det kan jag garantera att den INTE gjorde sa jag. Efter en del diskuterande fick jag fram sanningen ur henne.

Då hon inte fick loss nätverkskontakten, så tog hon helt sonika tag i kabeln och slet till och vips, så hade hon ett nätverkskort liggande utanför datorn. Och då det var lite skämmigt, så klippte hon av kabeln vid nätverkskontakten på väggen och hoppades att ingen skulle märka nåt...

Här bröt jag ihop och gapskrattade så tårarana rann och var bara tvungen att gå, innan jag faktiskt skrattade ihjäl mig...

Så dumma kan en del människor vara...

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det bästa är ändå när de försöker sopa igen spåren efter sina dumma handlingar och med en gång framstår som ännu mer korkade :D

11:59  
Blogger mumrik said...

Ja, för såna som genast erkänner sin okunskap förstör oftast inget och är betydligt bättre att ha och göra med

12:16  
Anonymous Anonym said...

mohAhaAHAHAHAHA den var fiiiin =) tjejer ;o)

13:26  
Anonymous Anonym said...

Ja, eller de tokar som trycker cirka 5 miljsrder gånger på skrivarikonen när det inte går snabbt nog, eller när närverket e tillfälligt nere. Kul när man sen får igång skiten å papper värt en halv regnskog far ut på hela golvet...

22:51  
Anonymous Anonym said...

*skrattar så jag gråter*

11:58  
Anonymous Anonym said...

*asg* men shit, hon måste fattat att du skulle inse vad som hänt! Eller nej, var hon så korkad som hon verkar så fattade hon nog inte det *s*

16:45  
Blogger niinis said...

Hahahahaaaa.... :)

09:04  
Anonymous Anonym said...

snart börjar jag bli orolig.

17:39  

Skicka en kommentar

<< Home