fredag, mars 02, 2007

Vad är det för fel på föräldrar av idag?

Vem hade trott att det skulle bli så? Här skulle jag och barnen testa och göra glutenfri pizza. Redan när jag rör ihop degen så märker jag att det kommer att bli pannkaka av alltihop...inte bokstavligen, men bra nära...

Om ni har bakat nångång så vet ni hur en deg skall kännas och 'bete' sig...det skall ju vara en viss seghet i degen och den skall även vara en aning elastisk...glöm det när du har glutenfri mjölmix...

I princip kan man säga att pizzabotten blev verkligen botten...men nu har man gjort det och vet att det funkar, men det blir inget bra...i morron så skall jag och yngste tösen försöka oss på att göra pasta...men inser att även det kommer att bli katastrofalt...fast man måste testa innan man definitivt kan säga nåt...

Skall även försöka mig på en mosskaka...som vi skall göra en liten tårta av till kvällen...vet inte säkert, men antagligen kan det misslyckas också...även om jag tror mer på det projektet...

Dagens låt är Democracy is dead med Voice of a generation.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

botten blev botten MOHAHAHAHA
du är grym!!!
hälsa tjejorna så gott! ! ! !

kramikraaam

09:06  
Anonymous Anonym said...

Ja klart man måste pröva innan man sågar något!

Mosskaka ja, var ju det jag skulle testa o göra :)

Trevlig helg på dig!

11:53  
Blogger mumrik said...

maddam: japp...så är det med glutenfritt... Fast prövade med ett annat mjöl idag...som det fanns mjölkpulver i...det blev något bättre än jag befarat...får försöka mig på pizzabotten med sånt nästa gång. Tjejorna hälsar tebax... :)

liza: Jo...men det är nog mer vanligt att man sågar saker innan man ens smakat på det...allt beroende på vad som är i...å trevlig helg själv...

14:03  
Blogger RedAngel said...

Kan avslöja att mina spaghettistrån klibba ihop sig i en halv-rå klump, den andra delen var kokt...ungefär som en bläckfisk såg det ut!
JAG HATAR GLUTENFRITT...det funkar ju inte som "normalt"!

Skönt att höra att man själv inte är en katastrof, utan det blir bara platt fall med mjölet! Testat baka med det..jojo..funka ju INTE!!!

AND...hehe nu har jag skådat bilderna :P

02:47  
Anonymous Anonym said...

Gluten fri pizza låter som en riktig utmaning. Jag är glad att hos oss handlar det bara om laktosfritt och det är betydligt enklare att hantera.
RS
kulturbloggen.com

16:48  

Skicka en kommentar

<< Home