lördag, februari 24, 2007

Mullenuuuuhhh...

Efter en tur till affären med vovven...och på väg tillbaks...så kände jag att det var nog läge att ta en lite längre tur med honom...ja...jag var ju naturligtvis tvungen att följa med också...

Så med en ryggsäck full med gottis som jag skall ha till kvällen så fortsatte jag rakt ut i skogen...vad händer då? Jo, det börjar snöa riktigt mycket...så efter nästan två timmar kände jag att det nog var dags att gå hemåt...vi får sällskap på vägen, med Brunos bästa kattkompis...hans enda kattkompis förresten...alla andra katter flyr när det ser honom...det är bara den här lille tuffingen Måns som vågat hälsa på honom och upptäckt att han inte alls är farlig...bara glad och ivrig...

Efter en del trasslande i koppel, djur och mina ben...så kopplar jag lös honom och jag ser två fullkomliga idioter som turas om att jaga varann över en snötäckt glänta...och brottas...för att slutligen när de är helt slut bägge två falla ihop som två trasor och börja tvätta varann i ansiktena...nästa gång så får jag försöka ha DV kameran med...för detta var verkligen ett you tube ögonblick...

Har prexis ätit en kalsgod tikka masala och skall strax slänga på en trevlig liten film att avnjuta...fast först skall jag stoppa in ytterligare en maskin tvätt...måste komma ikapp och detta blev den tredje maskinen idag...

Bara för att riktigt nöta in den här i skallarna på er...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du känner dig alltså som en liten kåt kanin som man ska tycka synd om idag? Njaaaa, får nog tänka på det där....

18:23  
Anonymous Anonym said...

ja kamera!! !
faen va cóol vill se woffs o mjaaouuaaa uuuu busa o gosas..
mina kattor e galna fast de e ju kattoorr både två så det e int samma sak..
älskar woffs snön, ser hundarna här, de e galna =) så himla kul o kolla in dem..

20:22  
Blogger mumrik said...

christopher: Njae...det var nog inte så att låten speglade mina tankar...utan mer en kul 'video' till en rolig låt...för nog har vi alla tänkt den tanken då och då... :))

maddam: Fast jag är rädd att jag ändå får vänta tills det blir lite varmare ändå...batteritiden på min DV kamera i kyla är katastrofal...tror inte ens att jag hinner ut i skogen innan batteriet är slut och då är den inte ens påslagen...och ett nytt kostar hur mycket pengar som helst...

08:32  
Anonymous Anonym said...

Precis så där härligt brottandes är min lilla vovve och tuffkatten här hemma,busar alltid o ligger ihopslingrade :))

10:12  
Anonymous Anonym said...

Ser det framför mig. Gu' så sött. Ha gärna kamera med dig och vinkla den åt andra hållet så man får en liten glimt av självaste mumrik också!!

14:46  

Skicka en kommentar

<< Home