tisdag, februari 20, 2007

Lika kul som att frysa fast pungen på ett elstängsel...

Nu tror jag inte att rubriken är fysiskt möjlig...men vi låtsas som det idag...

Man är trött, sleten och lätt febrig när man kommer ner till bussen...den går några minuter försenad...inget att gnälla om... Första varningen...bussen bara tvärdör på motorvägen och snudd på nitar i ca 100 knyck...jag lovar att om man bara slumrar lite i sätet, så vaknar man snabbt till...

Under resan på 7 mil hemåt...så lyckades bussen att få motorstopp inte mindre än 42 gånger...undrar ni hur kul det är att åka buss så att man t.o.m räknar efter hur många gånger som bussen får motorstopp? Gör inte det...det liksom förtar berättelsen...för det var bara en uppskattning av antalet gånger...dessutom så tvärdog motorn med en suck...ca. 3 mil hemifrån...mitt ute i skogen och inte en vägbelysning inom synhåll...

Efter mycket om och men, så hittade en av taxibilarna de skickat ut, oss där vi stod mitt på vägen. Redan nu var jag en timme försenad...och så hade man tre mil kvar hem...man kanske skall vara tacksam...att de ens brydde sig om att skicka ut taxi...har varit med om så många gånger att man helt enkelt får vänta till nästa buss kommer förbi...det var ju 'bara' tre timmar kvar till nästa buss...tänk på det nästa gång tunnelbanan är en halvtimme sen...

Ok, jag kom till slut hem och fick gå ut med den lille byrackan...men det är -6 grader ute och blåser 18 m/s...fy fan vad kallt det är...men det tog mig alltså drygt tre timmar hem idag...tur man inte har barnen den här veckan...

Dagens låt är I had enough med Agnostic front.

12 Comments:

Blogger niinis said...

ÄMEH fyyyyyyyyyy faaaaan!! Stackars DIG!! O du e febrig oxå....

*Räcker upp handen* jag lovar o aldrig klaga på nåt som är en halvtimme sen!!

Klappar på pannan..... krya på dig!

08:02  
Anonymous Anonym said...

Nä fyyy faaan säger jag bara,OM dom kunde se över sina bussar så skulle det aldrig ha hänt att skicka ut en sån buss i kylan!!

Jag var med om en sån resa förra vintern,bussen bara dog mitt ute i skogen!!!
Kallare o kallare blev det och jag som inte hade kissat sen jag lämnade jobbet var färdig att spricka!!!
Kissnödig som tusen och frusen vilken mardrömskombo! :/

Bussföraren kallade på assistans och efter ett tag gick han ut o micklade med motorn och se därja! han fick liv i bussen o vi rullade hemåt....

Det har visat sig att vårt busstall är/Var stockholms m omnejd sämsta,och nu i höst skrotade dom de flesta bussar och nu åker vi nya tyska :D)))

Må så gott! :)

09:08  
Anonymous Anonym said...

Jag tror kollektivtrafiken i detta land är en av de faktorer som faktiskt kan leda till revolution...

10:11  
Anonymous Anonym said...

Ja usch och fy!!
Åkte från tjörn klockan 5 i morse och det var inte heller nån nära himlen upplevelse... fifan vad kallt det var ute på ön...å blåsigt...trodde det skulle bli bättre när man närmade sig karibien(läs helsingborg)..men icke.....men dom har ju en käck grej i Göteborg... när jag var i höjd med Liseberg så skulle en bil framför mig byta körfält i modden fick sladd och snurrade rätt in i mitt räcket..man blev ju skitskraj..men sekunderna efter avbröts ljudboken på stereon av ..."en olycka har inträffat i höjd med liseberg..en bil har snurrat av körbanan och in i mitt räcket.. räddningfordon är på väg"..snacka om effiktivitet!!.. Dom måste ju ha värsta stålögat som sitter och snorglor på vägbanan...hatten av..

Carina

10:14  
Blogger mumrik said...

niinis: Näe...det är inte synd om mig...det var inte meningen att nån skulle tycka det...mer ge ett perspektiv på hur det kan se ut i kollektivtrafiken i andra delar av landet...men jag tackar verkligen för omtanken... :)

garbo: Då kan jag tala om för dig...att de bussarna skrotades inte alls...de blev nog sålda till vårt bussbolag här...för dessa bussar är gamla...sletna och helt jävla löjligt trasiga jämnt och ständigt...

christopher: Jag tror du har rätt...och revolutionen kommer att starta i Västsverige och sprida sig som ringar på vattnet...tills alla skyldiga för den katastrofala kollektivtrafiken runt om i Sverige är borttagna...(är det inte så man säger om djur...för att linda in det faktum att man dödat dem?)

carina: Ja du ser...-10 grader i morse och 18 m/s...det fick både mig och hunden att hoppa till och vilja gå in i morse...men han behöver ju både pinka och skita...så det var bara att dra ut honom...trots protester...

Sen vet jag inte om det är positivt att de har sån järnkoll...vad skall de använda all den här övervakningsutrustning till? Är du förresten på väg att bli västkustbo? :)

11:19  
Anonymous Anonym said...

"undrar ni hur kul det är att åka buss så att man t.o.m räknar efter hur många gånger som bussen får motorstopp? "

Ha ha jag skrattar på mig.
Du är rolig.

13:05  
Anonymous Anonym said...

Till att kolla om nån åker av vägen och varna andra trafikater såklart... bli nu inte big brotherparanoid..*S*

Nä nån västkustbo lär jag väl inte bli i brådrasket..*även om jag räknar helsingborg som en västkuststad..men förstod att du menade tjörn*..barn här och barn där...blir inte mycket till flytt då... men han e ju läcker så jag passar på att hälsa på så ofta jag kan... *ler*.. har tom börjat vänja mig vid den långa vägen..man hinner lyssna på myyycket ljudböcker*tack swebits*..men i framtiden omd et håller blir det nog till en flytt.. om det blir till HBG eller Tjörn tvistar dom lärde.. vi är nämligen rätt envisa båda två..*haha*/Carina

13:15  
Blogger Mia said...

STACKARS DIG!!!!!!!!!!!

Det gäller att ha en krisplan, de veckorna, när ungarna bor med dig!

14:17  
Anonymous Anonym said...

urki purki lurk! ! ! !

allt ja har o säg..

jag hatar att åka kommunalt och så är det med det.. heja mumrik! ! ! !

kramikjam

17:32  
Blogger Maja said...

Ska vi samla så att herrn i bloggen slipper bussen varannan vecka? Fy för den lede.. kan du inte stämma någon? Usch för att gå igenom det där.. O jag som blir skitförbannad om man måste ta en ersättningsbuss för att pendeltåget är inställt..

Skrev precis hos Chris att vi skippar kattmyntan och ägnar oss åt vårt nya bloggparti.. all makt åt vinhaggan.. ok?

21:02  
Anonymous Anonym said...

Nämen kom igen nu, ett nytt inlägg är väl på sin plats?!

10:13  
Blogger RedAngel said...

*S* Jag vet hur otrevligt det där är...t banan funkade inte, bussarna funkade inte...och normalt sett hade jag haft bil så hade jag vart hemma på 10min.

Sonen va ensam hemma & jag försökte ta mig hem från jobbet...tog 2 timmar, dum som man var så tog man ingen taxi för sl personalen snacka om att bussfan skulle komma...och visst gjorde den det...när man var DÖD nästa!

22:01  

Skicka en kommentar

<< Home