fredag, februari 23, 2007

Telefonsex med fröken ur...

Det är sportlov. Egentligen behöver man inte säga nåt mer, eller skriva, som jag faktiskt gör. Ni som har barn, vet vad jag menar och ni som åker kollektivt, vet verkligen vad jag menar. Eller åtminstone den kollektivtrafik som jag är van vid. Här består nämligen 75-80% av passagerarantalet av skolelever i hela åldersskalan. Då kan ni kanske förstå hur det ser ut på bussarna just nu? Det finns gott om plats. Det ringer inte i tusen mobiler samtidigt. Det är inte heller en massa tonårsflamsiga småflickor som skriker och är allmänt pestiga. Det finns inte ens en drös med testosteronstinna pojkar som tycker att det verkar vara en god idé att imponera på de flamsiga tjejerna genom att bråka...kort sagt...det är rätt skönt att åka buss just nu.

Det är egentligen bara ett fel med det här...jag bor inte riktigt vid ändhållplatsen...och man syns så dåligt när man kurat ihop sig och somnat...så det har blivit ett par längre promenader hem...då säger en del att man kan ställa mobilen att väcka...kan man säkert göra och för den som vaknar av den signalen är det bara bra...men min telefon skall tränga igenom min sömn...efter att ha trängt igenom min mp3 spelares dån...så för alla människors hälsa och hörsel skull, så skippar jag nog det.

Dessutom så kunde det vara värre. Förr om åren när jag åkte buss/tåg till och från jobbet. Då fortsatte bussen på morgonen ända till GBG och på kvällen när jag åkte tåget, första biten hemåt, så hade det ändstation Strömstad. Inget av ställena var speciellt trevligt att vakna upp på...har testat det och man kan vara utan det också...

Men idag är det fredag och det blåser och snöar. Känns som jag vill ut å ha snöbollskrig...får se om jag kan få med mig kollegan ut i kylan och terrorisera folk i vår omgivning...han brukar sällan backa från sånt som är obekvämt, elakt och skitkul...

Dagens låt är Offerblod i vallabod med Sportlov.

Jag tror på stenguden Allan...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det har hänt ett antal gånger. Speciellt på den tiden man var "lite" yngre och festade upp varenda krona man kunde få tag på och kunde därför inte åka taxi. Att vakna i Majorna tre på morgonen när man skall vill till sin säng i Lunden är inte så kul.

15:16  
Anonymous Anonym said...

din sömnis.. zzzzzzzz..

gott o tove..

nam nam

09:00  
Blogger mumrik said...

Japp...det är skönt att sova...lite oskönare att vakna upp 3 timmars resväg hemifrån bara... :D

09:11  

Skicka en kommentar

<< Home