söndag, februari 25, 2007

SFW

Äntligen! Nu är både E6 och Bohusbanan reparerade och invigda efter raset. Det har gjorts på 'rekordtid' skryts det vitt och brett om. Och jo, de har nog lite rätt att vara stolta. Jag själv som boende norr om raset och som dagspendlar. Är både glad och lättad. Jag var rädd att detta skulle vara åtgärdat först till sommaren. Man vet hur det brukar bli här eftersom det inte ligger i närheten av tokholm...

Detta säger jag inte för att jag tycker illa om politiker som skiter i allt som inte finns i deras direkta närhet och/eller gynnar deras fortsatta karriärer. Utan det är en krass verklighet för alla oss svenskar som bor ute på landsbyggden...

Men...just det...ett stort jävla men har smugit sig in i varenda nyhetsrapportering kring färdigställandet av bil och järnvägen. Det har kostat 150 miljoner kronor. Man märker en dåligt dold kritik i varenda artikel. Hur kunde ni låta det kosta så mycket? Var det verkligen värt att låta kostnaderna skena iväg så där? På det svarar jag och alla som dagligdags var tvungna att trafikera alternativen ett rungande JA!!!.

Det finns flera tusen journalister i Sverige...jaha...så fick jag hur snabbt som helst flera tusen till att tycka illa om...

Dagens låt är Destroy everything med Hatebreed.

Låten kan avnjutas på denna myspacesida...

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahaha ja än fler att tycka illa om.. skrattar.. den e bra den!

kramikram

09:44  
Anonymous Anonym said...

Jag var inne på din matsida nyss och tänkte göra ett ärligt försök på fiskgrytan eftersom den lät himla god. Det föll tyvärr på att jag varken vet hur mango eller fänkål ser ut :(

Sorgligt men sant...

13:25  
Blogger Maja said...

Tänkte skriva lite om de 150 miljonerna men kände att golvet rörde sig under mig när jag läste om mangon och fänkålen.. Kolla bilderna nedan o gör grytjäveln.. glöm inte att tala om för mig om den var god sen..

http://www.hormel.com/images/glossary/m/mango.jpg

http://www.ica.se/vardagshjalpen/lib_img/mat_ao_bilder/fankal.jpg

20:59  
Blogger Maja said...

Hoppas att din helg var bra.. punk...

21:01  
Blogger mumrik said...

maddam: japp! skönt att den gruppen ökar...hade varit hemskt om den varit konstant...eller hemska tanke...minskat...

christopher: Men christopher...du kan väl läsa? Det brukar stå stora skyltar i frukt och grönsaksdisken med varornas namn... :)

vinhaggan: Se där...ytterligare en som blev upprörd över christophers okunskap... ;) Helgen var ok...massa uteliv...dels en sväng på puben...men mest ute i naturen med vovven...i väntan på barnens återkomst...ok...man har väl inte varit helt ensam heller, men det är en helt annan sak...

11:21  
Blogger Maja said...

hehe.. Inte ensam???... Tell me... jag e så tyst så tyst så... *visslar snällt*

Japp.. jag blev bakis och skakis av för lite sömn.. Kan man få låna stenguden Allan till nästa gång?

12:30  
Anonymous Anonym said...

Vargtass är vodka + lingondricka apropå nåt helt annat.... Var växte du upp egentligen??? :D

18:56  

Skicka en kommentar

<< Home