onsdag, november 15, 2006

Torgnys svettiga ansikte...

Idag på resan hem, så satte jag mig relativt långt bak i bussen. Man får se många roliga saker när man reser kollektivt. Man får även se en del äckliga saker. För att inte tala om lukter. Det satte sig en tjej i sätet framför mig och man är ju beredd på en del dofter då. Denna tjej var inget bombnedslag direkt, men hon såg ändå riktigt bra ut ändå. Blond och med en blick som direkt gjorde en intresserad. Hon kan väl ha varit runt 28 år.

De har ju igång värmen på bussarna så här års, så jackan åker ju av direkt man satt sig. Men inte hon inte, hon måste ha varit en sval tjej. Nej, hon t.o.m fällde upp sin kapuschong på jackan när hon satt sig. Då nådde doften min näsa. Jag är ju lite täppt i näsan skall nämnas, så jag är delvis osäker på om jag känner en del dofter, eller inbillar mig. Men allt eftersom doften blev starkare, så insåg jag att det inte var nån inbillning det var fråga om, utan verklighet.

Hon må ha varit en rätt snygg tjej, men den personliga hygienen lämnade en hel del övrigt att önska. Det luktade gammal ingrodd svett så att jag ett tag funderade över om jag skulle flytta på mig. Detta var inte nåt bra alternativ, då bussen i stort sett var fullsatt. Så det var bara att bita ihop och öppna bägge luftventilerna för fullt så att det inte blev så överväldigande att jag blev illamående. Som tur var, så hoppade hon av halvvägs, men det var ju ändå en timme i denna stank som man var tvungen att stå ut. Helt plötsligt stod det klart för mig vad Eddie Meduza sjöng för en herrans massa år sen i låten Torgnys svettiga ansikte.

Nu skall man ju inte påstå att man luktar som en ros själv efter en lång dag på jobbet. Men så illa har det nog bara varit när man motorcyklat genom Europa eller varit ute och seglat längre turer. Man duschar ju ändå varje morgon och de dagar man tränar så duschar man efteråt. Man vill ju inte lukta soprum.

Dagens låt är We stand alone med Sick of it all.

10 Comments:

Blogger mumrik said...

Jepp! Flera dagars svett luktar allt annat än gott...

05:36  
Anonymous Anonym said...

Det där var ett konstigt inlägg för att komma från en gammal punkare :D

10:07  
Blogger mumrik said...

haha...kul kille du... :)

13:52  
Anonymous Anonym said...

Kan ju iof sig vart hennes jacka som luktade unket,kanske inte tvättat den på ett tag...ush!

Jag är extremt känslig för lukter på tåget,vill helst hålla andan för att folk kan lukta så jädra illa,typ gammal fimp,fett ifrån håret,det e en speciell lukt *kväljning*typ skitigt hår,gammal svett som påminner om gammal sur lagrad ost eller dom som stått i gatukök o luktar gammal matolja...eller fotsvett! Har man ju var med om,folk som tar av sig sina dojjor o viftar på tårna!!

Riktiga viders :/

Själv doftar jag gott,eftersom jag alltid tvättar av mig på jobbet innan jag far hem,fräscht ska det va! :)

09:51  
Anonymous Anonym said...

Människor som luktar svett är bland det värsta jag vet. Det säger så mycket om hur de är, att de uppenbarligen inte bryr sig om sin personliga hygien är helt sinnes.

Jag minns en gammal mattelärare jag hade i mellanstadiet, han luktade gammal fisk och svett. Idag får jag kvälvningar när jag känner den doften, vilket inte händer så ofta. Tack och lov.

Have it good....

11:22  
Blogger Unknown said...

Blööök..Min chef kan ibland stinka riktigt inrökt,inpyrd,intebytkläderpåenhelg-gubbe

Usch..då håller jag mej långt borta

12:57  
Anonymous Anonym said...

helloo godingen.. hur har du det??? tjohejsan!!!

09:42  
Blogger mumrik said...

Hallojsan sötis...bara bra...

10:34  
Anonymous Anonym said...

Hej där. har läst dina tankar "som vill ut" ett tag nu å jag tycker du verkar ha en hel skön syn på tillvaron. Jo jo skenet och skönheten kan bedra en ibland eller hur

Mvh tundra

13:47  
Blogger mumrik said...

Bugar å tackar! :)

20:43  

Skicka en kommentar

<< Home