söndag, oktober 22, 2006

Låtar i mitt liv...6

Ge fan i mig. När jag första gången får höra Attentat, så var det som om nån slagit mig med en slägga. Det var nån som drog med mig till en fritidsgård där det första jag får höra när jag kommer in, är denna låt. Den tömde mig totalt på allt. Detta var det ärligaste och närmsta jag hört någonsin. Den kröp innanför huden på mig och jag bara skulle ha reda på vilka det var. Sen följde det en period där man letade och jagade skivor med Attentat, vilket i sökandet gav mig ännu fler grupper att lyssna på, som spelade på ungefär samma sätt. Men just denna låten satte sig fast och sitter där fortfarande.

Dagens låt är Tro hopp och stålar med Bruset.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Upptäckte faktiskt den svenska punken rätt sent. Vi bodde i Wales 1980-81 och storebrorsan tog med sig den brittiska musikkulturen hem. För mig började det med Pistols, Clash, Exploited o.s.v. Sen blev det T.A.S.K. Moderat Likvidation och liknande. Efter det kom Ebba Grön... Jag fick en ganska konstig musikuppfostran rent kronologiskt sett :)

08:50  

Skicka en kommentar

<< Home