onsdag, november 01, 2006

Ja se det snöar...

Idag så snöar det lätt. Inte mycket alls. Inte ens så mycket att det lägger sig. Dels pga att det regnade så in i h-e igår, men mest pga vinden. 25 m/s...det blåser en hel del mer idag än när de förra veckan varnade oss för stormen som skulle vara så hemsk. Sen så är det -2 grader ute. Detta blir en rätt rejäl köldeffekt som kan väcka vilken sömntuta som helst på morronrundan, t.o.m min lilla byracka som bara ville gå hem hela tiden.

Hård vind är han inte förtjust i. När då den hårda vinden även är kall och dessutom blandad med vassa snöflingor...nej då kan det kvitta tycker han och snörper hellre ihop än går ut frivilligt. Men en envis och påpälsad husse får dra runt honom, mot hans vilja. Knäpp hund det där...

Dagens låt är Atomvinter med Komplett Arnold.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja mina hundar ville oxå vända i dörren....såg rätt roliga ut när dom stod o kisade o blinkade och fattade ingenting!! :D

09:26  
Blogger mumrik said...

garbo: Min lille pansartax gick villigt ut en bit, men sen så drog han benen efter sig och tillslut så kröp han ihop och ville inte gå längre. Men lite dragande i koppel och en bestämd vilja, så fick han ju se sig slagen av min vilja... :)

11:42  
Anonymous Anonym said...

woffs är GRYM!!! woff woff

15:02  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår honom!

15:20  
Blogger mumrik said...

madam: Visst är han...på flera sätt åxå...en stor kattälskare är han åxå och då menar jag inte för att äta... :)

alis: Men jag då? Jag är ju tvungen att följa med ut... :)

15:48  

Skicka en kommentar

<< Home