lördag, november 11, 2006

Låtar i mitt liv...3

Fight for your right. Jag och hip hop är ungefär lika passande som filmjölk i ärtsoppan. Nu måste man ändå erkänna, det sitter visserligen långt inne men ändå, Beastie boys är mer punk än mycket av den sk punken som kommer fram idag. När jag var ung och oförstörd, glöm förresten det sista. Ung var jag i alla fall. Man hade ett mål här i livet och det var att leva. Testa alla gränser och se hur mycket man skulle få ut av livet om man verkligen satsade allt. Det var egendomliga små äventyr och eskapader. Det var galna upptåg och det var massor av festande. Jag kan ärligt säga att jag gjort allt för att så våldsamt som möjligt försöka invalidisera mig eller helt enkelt avsluta mitt liv på ett fräckt sätt. Egentligen har jag gjort det omedvetet. Jag har en enorm livslust och har alltid haft, men jag har även drivits av en lust att testa alla gränser och jag menar verkligen alla. Jag minns den sommar då vi gjorde ett evighetsband med denna låt. Det var inga problem, spelade in låten, klippte bandet och spelade in den även på andra sidan. Sen hade vi en självvändande bandspelare med oss, modell äckligt stor och sen körde vi igång. Vi festade och dårade oss en hel sommar. Denna sommar upptäckte jag att det är mindre bra att hoppa från 7 meter ner på en asfalterad väg. Jag upptäckte också att man troligen kan bryta nacken om man gör frivolter på fyllan. Men en sån minnesvärd sommar det blev och hela sommaren så dånade de klassiska orden 'we gotta fight for our right to paaaartyyyy...'

Dagens låt är Take this job and shove it med Dead Kennedys.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, ett lite oväntat låtval..:-)
Man tålde ju så mycket mer när man va ung...hade man gjort samma aktiviteter idag hade man definitivt dött, eller iallafall legat leabröten (läs:ledbruten) i veckovis...

Ha de gött...
http://kalsongmannen.sprayblog.se

13:22  
Anonymous Anonym said...

Beastie boys har nog alla festat loss till så det behöver du inte skämmas för. De blev ju faktiskt bara bättre och bättre senare med följande plattor.

Kul att du skrev första artikeln på kulturkaos.se, ska själv komma igång och skriva lite när jag får sinnesro (har två sjuka barn hemma, du vet ju hur det är).

Ha det gott
/Chris

10:37  

Skicka en kommentar

<< Home