lördag, november 04, 2006

Halloween

När jag kom hem igår, så där lite halvsent, var jag trött och svettig. Tröttheten berodde på att man varit igång sen 4 på morgonen och svettigheten berodde på alldeles för varma kläder. Att kläderna var för varma berodde ju på att det varit -8 grader på morgonen när jag åkte till jobbet, men sen när jag åkte hemåt, var det betydligt varmare, närmare bestämt +10. Hälsade på hunden och var tvungen att ta mig en liten matbit innan jag gick ut med honom.

Efter att ha ätit så gick jag ut med vovven. Massor av barn som var ute och busade, utklädda till spöken, gastar, monster, häxor och vampyrer. Träffade på en del andra hundägare som beklagade sig över att deras hundar blev både rädda och skälliga pga alla dessa monster. Tror egentligen inte det berodde på de utklädda barnen, för då skulle min vovve bete sig likadant och det gjorde han inte. Mestadels så brydde han sig inte ett dugg och när han gjorde det, så kände han ju igen de barnen han ofta träffar på och det på långt håll. Och om han visar rädsla med att glatt vifta på svansen och dra i kopplet för att få komma fram och hälsa. Ja, då skall jag skrämma honom oftare.

När vi lite senare kom hem, så korkade jag upp en flaska vin och satte mig för att se en trevlig skräckis. Satt där och tittade när det knackade på dörren. Hunden blev som vanligt helt tokig och skällde, gnydde och viftade på hela kroppen i förväntan på att jag skulle öppna. Där utanför står äldste tösen och ett par kompisar. BUS ELLER GODIS! säger de och jag som inte ens varit beredd på detta. Tänker snabbt efter, vad har jag för godis? Grappa, whisky, vin, grappa, gin, öl och grappa...jag tycker om grappa. :) Men inget godis. Urskuldar mig och inser att jag skall få bus mot mig. Men eftersom bägge mina döttrar är så gulliga och snälla tror jag inte det skall bli så farligt. De bär omkring på en bricka med nåt som ser ut som muffins. De ger mig en. Då ser jag att de har en korg med godis och frukt. Yes! Jag har ett gäng äpplen. Går och hämtar varsitt åt dem. Jag frågade om det gick bra med blodpudding, det var ju ändå halloween de firade. De skrattar och går iväg.

En stund senare så tänkte jag mig den där kakan tillsammans med en skvätt kaffe. Gör en god espresso åt mig och sätter mig ner. Tar av papperet på kakan och tar ett bett och börjar tugga. JÄVLA UNGAR! De har nån peppar eller nåt åt det hållet i kakan...

Där satt jag med brännande tunga, en liten espresso och en hund som bara luktade på kakan som han suktade så efter. Han har betydligt bättre luktsinne än jag och kände väl att det luktade fel.

Vad är det man brukar säga? Hämnd är en rätt bäst serverad kall...


Dagens låt är Halloween med Misfits.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha det var ett bra bus dina ungar kommit på :D

Du fick väl doppa ner din svidande tunga i lite grappa kanske...;)

Ha en trevlig kväll nu utan busiga ungar!

17:42  
Anonymous Anonym said...

:))

09:41  
Anonymous Anonym said...

Hämnden är som alltid ljuv.

Men lite roligt var det också...

09:13  
Blogger mumrik said...

Kan säga att jag hade tur. De hade såna där muffinsar med både räkor, ansjovis och sill inbakade. Sen berättade hon att alla som de besökte fick såna. Oavsett om de fick godis eller ej...snälla barn... :))

Barnens mamma fick en med ansjovis och det var inte populärt...sen hade hon av gammal vana även curry med i några. En kär gammal krydda som hon är väl bevandrad med. :)

Jaja...idag blir det gustav adolfs bakelse med purexchoklad till... ;)

09:22  
Anonymous Anonym said...

Vadå, är inte matmuffins den nya trenden??

18:00  
Anonymous Anonym said...

dom är grymma de små.. :o)))) hahaha!!!! tyvärr firade vi int mye.. får ta igen det nästa ååår.. ha ett party med massa spindelnät för knoddarna.. hehe krax krax häxan har talat..
kramis kramis!!!

21:01  
Anonymous Anonym said...

haha, påhittiga ungar! ^^

00:24  
Anonymous Anonym said...

Tjohoo i stugan!

Vart har du tagit vägen?

09:12  

Skicka en kommentar

<< Home