måndag, oktober 23, 2006

Hur ful är du då?

Idag så har det tjatats en massa kring det senaste fishingförsöket mot Nordeas kunder. Detta är nåt som tydligen bara drabbar Nordea som bank. Eftersom det inte är det första försöket, så börjar man ju undra. Hur i helskotta ser deras säkerhet ut? Visst kan man skylla på dumma och lättlurade kunder som lämnar ut sina uppgifter så att lurendrejarna kan länsa deras konton. Jag har ju inte Nordea själv, så jag vet faktiskt inte vad för sorts säkerhet de har för inloggning. Jag har ju...nu skall vi se vad min bank heter den här veckan...swedbank var det tydligen. Där har vi en koddosa som ser ut som en liten miniräknare där man trycker in siffror som genererar en inloggningskod som gäller under nån minut. Inte otroligt säkert, men betydligt bättre för att motverka såna här lurendrejerier. Det lär inte vara sista gången som Nordea drabbas, så länge som deras sk säkerhet verkar lämna en hel del övrigt att önska.

Sen måste jag säga att Hollywood är vidrigt i sin människosyn. Inget nytt egentligen, men det har återigen aktualiserats med nån TV grej som strax skall börja, som heter Ugly Betty. Då kom jag på det som jag så ofta tänkt när man sett en del amerikanska filmer. Ta en tjej. Ge henne en något otidsenlig frisyr, gärna lite tantig. Sätt på henne glasögon och inget smink. Krydda gärna med en tandställning om tjejen är i tonåren. Så har du en ful tjej. Enligt normerna som Hollywood går efter, så är den tjejen så ful att alla vänder sig om för att slippa se henne ungefär. Nu brukar dessa filmer avslutas med att denna tjej får en modern och snygg frisyr, lite smink och kontaktlinser och vips...så är hon nåt av det vackraste som går på denna jord. Varför tittar man på sån här skit? Jag får skylla på mina stackars vilseledda barn...även om det var en krystad ursäkt...så är den mer eller mindre sann. För jag skulle aldrig se en sån film utan dem. Och jag kan inte gärna förbjuda mina barn att se dessa filmer heller...så jag får väl stå ut ett tag till, innan de själva genomskådat denna vidriga människosyn. Konstigt nog så görs det inga filmer om fula killar som mot slutet blir snygga och stiliga hunks...

Dagens låt är A streetkid named desire med Bad Religion.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

hittade lite grejor til dej under kategorin "musik"
prova vettja/Helsingborg

http://www.tti.nu/

21:06  
Blogger mumrik said...

fast det krävde ju att man hade ett konto där...vilket jag inte har... :)

22:04  
Anonymous Anonym said...

japp..men det kan det ju kanske vara värt?

Ultimate Skumdum Collection-8CD-TTi

Social Distortion: Girls, Cars and LOUD Guitars-TTi
Genre: Punk!

Ultimate Asta Kask Collection-14CD-TTi

Ultimate Social Distortion Collection-12CD-TTi

Ultimate No Fun At All Collection-12CD-TTi
Genre: Punk Rock

MUSiC The Bloody Irish Boys - Drunk Rock-2005-YSP
Genre: Punk Rock

osv...*ler*

22:27  
Anonymous Anonym said...

Det finns filmer om "fula killar blir hunkar" också. Men ni har inte kommit så långt i filmhyllan ännu.

20:22  
Anonymous Anonym said...

Hollywoods motto är att förbättra och förändra. Lysande exempel i "En prinsessas dagbok". Ful och ordinär flicka omskolas och blir vacker och sofistikerad. The american dream i ett nötskal.

Program som "the Swan" är en traumatisk upplevelse för alla som varit med och det krävs hur mycket terapi som helst. Ytligt och så amerikanskt att man mår illa.

Ha de gött

10:20  

Skicka en kommentar

<< Home