fredag, november 10, 2006

Back on track...

Har ju inte skrivit på några dagar nu, men det beror på omständigheter som sjuka barn och en sjuk mig själv. Dels så måste de sjuklingarna tas om hand av mig som är sjuk. Och till råga på allt så är det sjuka regler som säger att en 12 årig unge skall klara sig själv en hel dag. Nu blev 10 åringen sjuk även hon, så de sjuka reglerna drabbade oss sjuklingar ganska så lite. Sjukt eller? ;)

Barnen fick idag se Asterix och vikingarna. Efter några minuter, så kläcker lillsnuttan ur sig...'men hallååå...det är ju inte samma röster som det brukar vara...jag blir så irriterad när de byter röster...' Kan inte låta bli att le åt detta. Dels det faktum att ens bli irriterad över en sån sak, men mest åt att hon inte riktigt har koll på hur gamla Asterixfilmerna är. De äldsta är ju runt 40 år gamla, så de rösterna man hade då, kanske inte ens är i livet. Eller de är kanske helt fel pga av åldern.

Hur som helst. Jag påpekar detta för henne och hon ser lite ilsken ut när hon muttrar...'jag tycker i alla fall inte om när de byter röster...'

Dagens låt är I don't wanna grow up med Ramones.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hon har full förståelse av mig dottra din,dom bytte nämligen röst på min favvo Tiiiigerrrr i Nalle Phu och det gick ju inte att titta överhuvudtaget då,allt var förstört ju! :( ;)

/Trevlig helg o pigga på er nu.

14:52  
Blogger mumrik said...

Jag håller med när det gäller filmer som bara har några år på nacken, men 40 år... :)) Om jag säger att Bert-Åke Varg och Tor Isedal var med, så inser ni nog att det behövdes nya röster. Bert-Åke är 74 år ung och >Tor Isedal är död sen 16 år. Tja...need i say more? :))

09:56  
Anonymous Anonym said...

Kollade ofta på barn-manga när jag var liten, såsom Sandybell, Ray Grottpojken, Starzinger och Candy Candy. Tomas Bolme gjorde i stort sett alla röster, både kvinnliga och manliga. Anita Wall gjorde de han inte gjorde. Inte så varierande även om han är grym på att förställa rösten.

Hörde att han lärde sig en hel del japanska på kuppen.

10:28  

Skicka en kommentar

<< Home