fredag, oktober 20, 2006

Helgrapport

Idag så är det fredag. En alldeles vanlig fredag till råga på allt. Varken den 13:e eller nåt annat suspekt med denna dag. Så vad gör man då? Jo, man går till Clas Olsson och köper en hårklippningsmaskin. Kan tänka mig att det är flera med mig som ondgör sig över de höga klippkostnaderna som man får dras med när man har barn.

Tänkte alltså spara in på frisörskontot. Helt ok när det gäller mitt eget hår, eftersom jag är så försiktig i vanliga fall och låter mina två små töser klippa mig. Så spelar det nog knappast nån roll om de använder en slö hushållssax, morakniv eller den hårklippningsmaskin som jag idag skall införskaffa.

Det som är det svåra med det här, är väl att försöka övertyga barnen om att jag skall få klippa deras långa hår med denna maskin. Fast jag tror nog att de blir väldigt tillmötesgående i denna fråga. Eller ja...det kanske låter enklare än vad det kommer att bli. Får köpa en i mellanprisklass, i fall det skulle vara så att man någon morgon vaknar och maskinen är borta eller krossad under nåt tungt som fallit på den under natten. Så som en hammare eller slägga exempelvis. Man vet ju inte, dessa attiraljer har ju en tendens att trilla ner från alla omöjliga platser. Man behöver inte ens äga en sån tingest. De kan trilla ner och förstöra det mesta ändå.

Förresten så har Uddevalla numera blivit ett fritidspularens mecka...åtminstone för de som är bosatta i och kring Uddevalla. Här finns numera Biltema, JULA, Teknikmagasinet och Clas Olsson, som öppnade en butik igår. Den invigningen var nog nåt i hästväg. Jag och kollegan gick ner för att se hur stor butiken var och om det var nåt att ha. Massor med folk var det minsann. Men jag skall nog mest minnas det där rockbandet som spelade gammeltjosan på utsidan. Fyra eller fem, det var svårt att räkna dem, landskapsdräktsklädda herrar. Två av dem hade dessutom rock, därav rockband.

Det såg livsfarligt ut. Ett stort antal gamlingar stod i en stor klunga och gungade med till musiken och såg hotfulla ut. Det såg ut som om de skulle bryta ut i excesser som dans och möjlig frisång. Det var knappt att jag och kollegan kom förbi och vi kollade noga att våra plånböcker och mobiler var kvar efter passeringen. Man vet ju aldrig med dessa gamlingar.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Köpte en trimmer på Clas Ohlson i Gbg för typ fem år sedan för sextio spänn. Den håller fortfarande och jag har inte lagt ut en spänn på frisören sen dess. Frugan däremot lägger ner pengar för oss båda :/

Lycka till med klippningen av döttrarna, det skulle jag aldrig våga ge mig på...

16:42  
Blogger mumrik said...

Håller på och laddar den...får testa i morron om den går att använda på mitt stålborstsliknande skägg. :)

Jag skulle antagligen vakna med en sax mot halsen om jag genomförde det...jag har ju uppfostrat mina barn till att våga stå för vad de tycker... :))

21:20  
Anonymous Anonym said...

Funkar rätt ok till skägget med. Brukar trimma polisongerna med den :)

08:39  
Anonymous Anonym said...

Önskar jag oxå kunde använda en sådan men min dyrbara fåfänga tar mig till frissan var sjätte vecka. 399:- per gång. Det blir snabbt X antal tusen (orkar inte tänka efter) men fan vad snygg jag blir i håret.

Jula är inte helt oväntat pojkvännens mecka och vi åker dit alltför ofta...

10:15  

Skicka en kommentar

<< Home