tisdag, november 21, 2006

Kanske skall bli grönsakshandlare?

Så var man åter där...i affären, vid grönsaksdisken. Nu var egentligen inte min tanke att flirta, utan helt enkelt köpa lite frukt att ha på jobbet. Men då det står en söt liten tjej och väljer bland halvmosiga clemetiner. Ja, då var jag ju tvungen att rycka in och hjälpa. Nu var det inte riktigt så heller. Ok, clemetinerna var halvmosiga och hon stod där och letade. Så när hon råkar välta ner några så tänkte lille jag vara lite hjälpsam. Jag böjer mig ner och plockar upp dem. Hon tackar och ler så där riktigt gulligt mot mig. Ni vet såna där tindrande ögon som bidrar till växthuseffekten genom att smälta ett och annat isberg.

Nu var jag inte så där desperat att jag presenterade mig eller så. Nån måtta får det vara. Ler och hälsar tillbaks, tar min korg och går vidare. Plockar ner lite mer saker så där lagom tankspridd som man kan bli när man sett en riktigt söt tjej. När jag närmar mig kassan och ställer mig i kö, så kommer hon igen. Hon går genast fram till mig och frågar om inte vi skulle kunna byta korg, eller åtminstone några av varorna som ligger i min korg, eftersom vi tydligen råkade ta fel korgar vid frukten. Nu var det helt ok och jag väntade en stund på utsidan för att få pratat lite till med henne. Hon var jättetrevlig och vi skall allt ta en liten fika på torsdag.

Dagens låt är Till vilket pris som helst med Asta Kask.

11 Comments:

Blogger niinis said...

WOW, så då funkar det här med att träffa nån i matvaruaffären?! Trodde ärligt talat att det var nästintill en myt!

Trevligt trevligt!

//Niinis

08:15  
Blogger Unknown said...

Men är du ute igen vid fruktdiskarna?
Trodde du var en stadgad man :)

09:39  
Blogger mumrik said...

ninis: Jajamensan! Har nog stött på fler i affärer än ute på krogen eller liknande. :)

vilding: Jo, jag är lös å ledig igen...sen snart 2 månader, men jag har tagit det ganska lugnt... :)

11:05  
Anonymous Anonym said...

Ser man på ser man på,grönsakshandlaren i farten igen ;)

11:11  
Blogger Mia said...

..eller vegetarian...

12:55  
Blogger mumrik said...

garbo: jajamensan... :)

alis: Njae...jag är för glad i kött för att bli vegeterian. :)

liza: Först å främst, du handlar inte i samma affär som jag...och sen är det egentligen bara frågan om att träffa på rätt sorts tok... :)

14:40  
Anonymous Anonym said...

Jag har nästan samma erfarenhet, skillnaden är väl att jag dejtat en del grönsaker...

15:20  
Anonymous Anonym said...

jahapp där ser man det är synnerligen lärorikt att läsa på din sida. mot grönsaks disken alltså... ;)

tundra

17:32  
Blogger mumrik said...

christopher: Du ser...vi är rätt lika ändå...fast jag har till skillnad mot dig dejtat tjejerna och ätit grönsakerna...vad konstigt det blev... :)

tundra: Precis! Man blir aldrig för gammal för att lära... :))

17:40  
Anonymous Anonym said...

du äär grym!!!!!!!!
lycka till din buse ;o)

kramikraaaam

08:34  
Blogger mumrik said...

liza: Javisst...tjena!!! 50 mil för en fika... :D De tokarna finns säkert...bara man skrapar lite på ytan... :)

maddam: Tackar hjärtat...nu har jag fikat med henne och det var trevligt. Får se om hon blev avskräckt eller om hon vågar träffas igen... :)

09:34  

Skicka en kommentar

<< Home