torsdag, oktober 19, 2006

Låtar i mitt liv...8

God of thunder. Med skivan Destroyer, som blev mitt första KISS album, upptäckte jag nya musikaliska marker. Spelade sönder skivan på bara nåt år. Låtar som God of thunder, Detroit rock city och Shout it out loud var så härliga att bara släppa loss till. Jag upptäckte ett nytt fenomen för mig, headbanging. Egentligen hade man väl gjort det innan också, men då visste man inte att det skulle heta headbanging. Köpte på mig ett gäng KISS plattor under några år, innan jag bara slutade. Dels för att de blev jävligt mjäkiga i sin musik, men mest för att jag upptäckte ny och för mig och min smak, betydligt häftigare saker.

Dagens låt är I Am Going To Hell For This One med NoFX.

2 Comments:

Blogger Chris said...

Alla har vi haft våra "KISS"-perioder. Jag skäms dock lite för att jag fastnade först vid senare år och plattan med "I was made for loving you", vad den nu heter...

12:43  
Blogger Unknown said...

Destroyer var min första ksiva nånsin...Jag har den faktiskt kvar :)

10:44  

Skicka en kommentar

<< Home