onsdag, oktober 18, 2006

Låtar i mitt liv...9

Razamanaz. Fick två skivor med Nazareth när jag var 7 år. Skivorna hette Razamanaz och Loud'n'Proud och var mina absolut första egna skivor. Eftersom detta var min första medvetna kontakt med lite hårdare rockmusik kände jag att detta var helt rätt. När man idag hör folk nämna Nazareth, så tänker alla i första hand på låten Love hurts. Det gör inte jag, utan låten Razamanaz. Jag har bara dessa skivor med Nazareth och jag tycker att det räcker. Bägge skivorna är rätt kompletta och i stort sett alla låtarna på bägge skivorna är bra. Fast det inte riktigt är min musikstil längre, men om jag nångång slänger på en av dem på stereon, så lockar de fortfarande fram en del härliga känslor hos mig. Just 1973 måste Nazareth ha haft ett bra år. Bägge skivorna kom ut då och de har, i mitt tycke inte gjort nåt i samma klass varken innan eller efteråt.

Dagens låt är Do what you want med Bad Religion.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med om att de var klart bättre än låten Love Hurts. Har konstigt nog inga skivor med dem...

Nu är modemhelvetet fixat iaf. Suck vad trött jag är på teknik :)

12:03  
Anonymous Anonym said...

Apropå något helt annat. Radiolänkarna kajkar ihop min sida, innan jag löst det får jag komma hit för att lyssna på "min" kanal. Dagens i-landsproblem :)

12:43  
Anonymous Anonym said...

Loud'n'Proud..lustigt! precis den cd:n jag har haft i mina lurar senaste turen till jobbet men den tar slut så fasligt fort! hade laddat med Molly Hatchett oxå =)

Ja minnen....precis som nedan Robban Broberg,vill minnas nåt barnprogram som etsat sig fast en robot i pappkartong där det var mycket musik o lekar,minns du? :)
Vad hette det programmet var det inte plingplong nånting? Hihi :)

Vilket fall så har karln en röst som får håret att resa sig när han väl sjunger,tycker då jag då ;)

15:54  

Skicka en kommentar

<< Home