tisdag, oktober 17, 2006

Låtar i mitt liv...10

Underbara uppblåsbara Barbara. Låten i sig har kanske inte betytt så mycket för mig eller mitt liv. Mer än att jag döptes just efter Robert Broberg. Men samtidigt så är det ett av mina första minnen av musik. Jag är mer eller mindre uppfödd med robban och fick med eller mot min vilja lyssna mycket på honom under mina 7 första år. Sen har jag lyssnat en del på honom ändå genom åren, men den upplåsbara barbaran är faktiskt det som satt sig djupast. Man kan säkert skriva en massa strunt om och kring herr Broberg, men en sak måste man ge honom godkänt på och det är ordlekar. Ingen kan väl som han böja, vrida och vända på ord så att de verkligen får en att haja till.

Dagens låt är nåt så udda och obskyrt som Can she excuse my wrongs med Sting från hans nya platta med luta som enda instrument och 1500-tals musik.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såg honom i Globen..Han är en riktig ordvrängare..rätt kul...
"Det är öken" är ett utryck man har snott från honom...


Hmm minst 5 hajar..Ska se om jag inte köper pirayor istället...Men då kanske cikliderna blir ledsna :)


/Cian

11:07  

Skicka en kommentar

<< Home