måndag, oktober 09, 2006

Hur punk är jag då?

När jag satt på bussen idag, så stövlade det på ett gäng flamsiga tonårstjejer, varav tre stycken av dem hade jackor och väskor med en stor röd stjärna. Och så står det NEO PUNK framför och bakom stjärnan. Hade väl inte ens reagerat om det inte funnits en stor fet blaffa både på jackorna och väskorna...ett stort fett JC.

Snälla nån...har det nu blivit som det var ett tag under 79-81, då det var mode att vara 'punkare' och man kunde köpa 'punkkläder' i alla klädaffärer? Nu kanske nån tänker att punkkläder köper man på myrornas, överskottsbolaget eller nån loppmarknad. Det kan man också göra. Eller så gör man som de flesta punkare faktiskt gör. Man köper kläder där andra köper kläder. Det är inget speciellt med 'punkkläder'.

Jag är punkare och helt oavsett om jag har t-shirt och jeans. Eller skjorta, slips och kostym (det sker nästan aldrig). Eller skinnbyxor och tröja. Då är väl det punkkläder, eftersom jag är punkare, eller har jag fel?

Dagens låt är Vaggvisa för fullvuxna med Traste Lindéns kvintett.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kommer ihåg på 90-talet när jag klippte av mig håret. Fick väldigt negativ feedback från folk i omgivningen som också spelade i "hårdrocksband". De tyckte inte jag var "rock'n'roll" längre. Jag sa att jag trodde det satt inombords, men det tycker tydligen inte alla.

10:18  
Anonymous Anonym said...

sådär tycker jag det är hela jävla tiden. jag & mina polare blev riktigt jävla pissed när vi såg att dom sålde ramones-tröjor och ramones-väskor på H&M. Varenda liten pubbe-unge gick omkring med såna...

11:46  
Anonymous Anonym said...

Haha! ja tänk om det satt i kläderna...enbart!
Nä inte syns det på mig att jag är inbiten rockersbrud inte nu längre i allafall ;)
/But in my heart im still true Metal =)

13:04  
Anonymous Anonym said...

Jag behöver inte alltid ha nitbälte, svarta jeans och svarta converse-skor för att vara en rocker. Jag ser heller inte ut som Cissi i Idol 2006 för att jag gillar metal. Mitt hjärta slår för rocken och jag slutade handla på JC för många år sedan.

Jag uttrycker mig väl i min klädstil och frisyr. Man kan ha långklänning och mohawk. Eller??

13:10  
Blogger niinis said...

Det konstiga med mig är nog att det numera syns tydligare vad jag ingår i för genre än när jag var yngre....

Jag tordes väl inte förut...:)

Förstår vad du menar med att det går o köpa sig till en image nu...sådär bara....
Som sagt här ovan, det sitter i hjärtat o själen...ingen annan stans!!!

09:38  
Anonymous Anonym said...

Det är tur att ingen analyserar min 14 åriga dotters klädsel!!! Å andra sidan är kanske den en spegling av en tonårings insida!

10:15  
Anonymous Anonym said...

haha.. du är grymt realistisk.. såklart har du rätt.. du har alltid rätt ;o)

16:05  

Skicka en kommentar

<< Home