torsdag, oktober 05, 2006

hoppsan...lyssnar nån?

Det är inte klokt vad go man blir när det kommer sån där rockig och vrålvänlig musik. Sitter och lyssnar på Troublemakers lilla 'EP' Go Go Frölunda. Två heja Frölunda låtar, en 'å vad jag älskar Göteborglåt' samt två låtar från senaste CD:n. Man sitter och studsar i stolen när det drar igång. Första låten heter alltså Go, go Frölunda och man bara ylar med för full hals. Detta beteende uppskattas av mina arbetskamrater som har stängt dörrar och dessutom åkt till annan ort för att arbeta. Nu tror jag i och för sig att han som åkte iväg, skulle gjort det i vilket fall, men man kan aldrig riktigt veta. För inte kan det bero på min minst sagt usla sångröst? Barnen jämför den med hesa Fredrik, ni vet den där larmsirenen som ljuder första måndagen i kvartalet. Nu tycker inte jag att det låter riktigt så illa, även om en av arbetskamraterna är böjd att hålla med dem. Vet inte varför, men det har kommit förfrågningar om jag värmer upp för Idol 2007. Sen nämns det nåt om 'den där som alla bara skrattar åt och undrar om han är frisk nånstans i hela kroppen'. Då svarar jag bara med ett rungande Nej! Är varken frisk eller skall ställa upp i Idol 2007.

Nästa låt är Frölunda stål. En riktigt go hejaklacksröjare i grymt härligt punktempo. Måste erkänna att Detta har Troublemakers gjort riktigt jävla bra. Nästan i klass med Attentats GAIS skivor. Skillnaden är väl att Troublemakers gjort en hejaklacksskiva åt bananer i pyjamas. Sånt gillas ju inte av en makrill. ;)

Sen kommer nästa godbit...Göteborg heter den. Nu har faktiskt Troublemakers gjort några hyllningslåtar till Göteborg, men den här steg snabbt till förstaplatsen. Helt enkelt ett jäkla tokös...för att sedan gå över till de sköna låtarna Majorna brinner och Skandaler. Ahhh...den här skivan kommer jag att lyssna sönder inom nåt år eller så... :)

Så dagens låt måste bli nån av dessa...får bli Frölunda stål...även om det stålet hittills i år bitit dåligt.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Hej alla glada människor från staden Göteborg....!!"... Håller med totalt. Det bara studsar i kroppen :) Lyssnade mycket på den när jag flyttat upp till Örebro och hadse hemlängtan.

13:24  
Blogger mumrik said...

Nej! Det är inte den låten...detta är deras tredje GBG låt. De har ju gjort Staden Göteborg, När månen lyser klar och nu denna Göteborg.

Vill du höra en skön nyversion av en klassisk sommar låt så kan du hämta den här...

http://troublemakers.se/musik/Troublemakers_Som_sommaren.mp3

13:30  
Anonymous Anonym said...

Hmm... som Fredrik, den tonen är ju ändå ganska jämn... då har jag hört värre måste jag säga :)

//Niinis

15:40  
Anonymous Anonym said...

Hmm.. OK. Staden Göteborg och Göteborg är inte samma låt? Nästa gång kommer kommunen Göteborg och sedan orten Göteborg och sedan... :)

Ska självklart lyssna...

15:45  
Anonymous Anonym said...

MMMmmm....NICE!!!
Så ja, nu börjar du snacka!...
Även om ja inte själv e Frölunda-frö har ja alltid diggat Troublemakers...

För övrigt, herrans trevligt med punkmummel-radio...kul pryl...å bra musik, juh :-)

http://kalsongmannen.sprayblog.se/

07:30  
Blogger mumrik said...

ninis: jämn ja, men den låter för jävligt... :)

christopher: Nope! Inte alls samma låt, men de handlar om den bästigaste staden i världen... ;) Vad tyckte du om den gamla slagdängan från Danielsson & Pekaninni?

micke: Troublemakers har bara ett fel enligt mig...de håller på bananer i pyjamas...annars är de riktigt jävla bra. Attentat däremot var gaisare och dessutom så fanns de innan Troublemakers och jag gillade verkligen dem...

Visst är det en kul kanal jag pillat ihop där... :) Lyssnar själv på den dagligen på jobbet. Suveränt upplägg som passar mig utmärkt då jag dels får lyssna på gamla goingar, men samtidigt så har det allt dykt upp en och annan som jag faktiskt aldrig hört förr...som dessutom har varit rätt bra. :)

10:31  
Anonymous Anonym said...

Det är JÄVLIGT svårt att sitta still. Lyssnar på den just nu. Funderar faktiskt på att hoppa runt och kanske slå sönder någon mindre nyttig möbel bara för sakens skull :D

10:51  
Anonymous Anonym said...

Ere gratis å va medlem?...rätt va de va när ja lyssnade på Pulley (skitbra) stängde rövhålen av mig...å likt dig å Christopher kunde ja inte sitta still...å fingrarna trummade omkring som aldrig förr...Å allt den goa musiken försvann...snacka om antiklimax...:-(

http://kalsongmannen.sprayblog.se/

16:48  
Blogger mumrik said...

christopher: Även om jag helt enkelt älskar originalet...så måste jag säga att Troublemakers version är helt grym...Det är en riktig pubvältare helt enkelt... :))

micke: ja, jag betalar då rakt inte...men jag har aldrig blivit utkastad...kan ju ha varit nåt nätverksfel som fick det att spåra ut...kan ha varit ett troll...kan även ha varit en grön älg som kom flygande på låg höjd med utspärrade naglar...fast jag tror ju inte på troll...

22:53  

Skicka en kommentar

<< Home