lördag, september 30, 2006

dum, dummare, dummast...

Jag hoppar omkring på styltor och det går, som de flesta vet, lite långsammare än vanligt att ta sig fram. På det viset så hinner man se saker som man annars inte skulle sett. Nu är jag väl inte direkt ouppmärksam i vanliga fall, utan mer ointresserad och bryr mig helt enkelt inte om reklam. Men så den här veckan så har jag sett en som först fick mig att förvånat skaka på huvudet, för att sedan få mig att skratta åt eländet.

Jag började snusa när jag var ca. 12 år Höll på med det ända tills 26:e December 2004. En jäkla dag att sluta på, men det var bestämt sen innan och det var bara att hålla det. Det blev lite extra nervigt, då ett flertal som jag kände var nere i Thailand just då. Efter några dagar så var alla utom en inräknade. Han blev dessvärre inräknad, men inte riktigt som vi hoppats. Hur som helst, det var inte tsunamin vi skulle prata om, utan snus. Det finns tydligen ett nytt snus som heter onico. Jag bara frågar mig själv. Varför finns det över huvud taget? De skryter på sina reklamaffischer om det tobaksfria och nikotinfria snuset...duh...tobaks och nikotinfritt snus...?

Om det nu är nikotinfritt och tobaksfritt...varför tillverka det? Om jag nu är snusare, så snusar jag för att få i mig nikotinet och dessutom så tycker jag att det är gott. Om det nu är tobaks och nikotinfritt, så finns det troligen inget beroendeframkallande i det. Varför skulle jag då vara intresserad av att köpa det? Snacka om onödig och totalt överflödig produkt.

Dagens låt är Destroy everything med Hatebreed. Allt bara för att jag är så arg på det mesta just nu...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Starkt jobbat...:-) Keep it up! ville bara tillägga att "Onico" har ett syfte, och bara ett: att som landtingsanställd nikotinist ha en dosa i fickan när nån påpekar att man inte får snusa på jobbet...vilket alla snusare fortfarande gör å kommer att göra i all framtid...De har ännu inga lagar mot att bära en rund dosa med smaksatt majsfiber :-)

"Man-panties" aka Micke

20:13  
Anonymous Anonym said...

Man dör ju tydligen av allt i butiken nuförtiden. Snart kommer det väl varningslappar på morötter också...
Fast här kör vi med riktig vispgrädde i maten, inget jävla lightmeseri här inte... :)

16:57  
Blogger mumrik said...

micke: Ok, då skulle det kunna vara för den sakens skull som onico finns då. Annars så ser jag väldigt liten existensberättigande för just den produkten. Fast det skulle man väl kunna säga om ganska många 'livsmedel' :)

christopher: Äsch...vi dör i vilket fall...helt oavsett vad vi stoppar i oss eller inte. :)

09:07  
Anonymous Anonym said...

Som att röka chokladcigaretter??

10:54  

Skicka en kommentar

<< Home