tisdag, september 26, 2006

Hell no we wont go...

Har idag bestämt mig för att inte förnya gymkortet trots allt. Skall i stället hoppa omkring på kryckor resten av livet. Inte nog med att händerna blir starkare, armar och axlar också. Måste göra en hel del för den kardiovaskulära träningen också. Åtminstone om man håller mitt tempo. Och inte nog med det. Om man nu är sån att man går till gymet för att visa upp sig och imponera på brudar för att eventuellt få hugg. Det är säkert bra, men chansen för att få hugg måste väl vara större ute i verkligheten? Jag menar i stället för att stänga in sig i en artificiell miljö för, mestadels, träningsdårar. Varför inte flytta ut träningen utanför lokalen och upptäck alla de som du aldrig får se annars. Så egentligen borde alla hoppa omkring på kryckor.

Fick ett flertal uppskattande blickar från både skolflickor och äldre tanter i 30 årsåldern... ;) Att man sen fick höra ett par sköna kommentarer som inte var menat att jag skulle höra var kul också. Hade lurarna till mp3 spelaren i örat, men den var inte igång. Var på vippen att strunta i att jag inte 'hörde' henne och erbjuda henne det hon sa till sin väninna. Tja, väninnan också för den delen. :))

Men, jag har ju barnen den här veckan och jag är ju dessutom nästan en stadgad man, så man får enbart tänka såna tankar och knappt det ens. Men roligt var det. Detta med lurarna i örat måste jag testa fler gånger. Kanske får man höra nåt nedvärderande nångång också...


Dagens låt är Born on your knees med Napalm death.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har du en barnförbjuden blogg nu eller? Får man inte höra de sköna kommentarerna? Tänk på mig som tillbringar livet i en digital dimma, jag har ingen fantasi kvar... :D

20:50  
Blogger mumrik said...

Men du som är gift får väl höra såna kommentarer till leda? :))

Det var egentligen inget smaskigt...mer komiskt...men samtidigt lite pinigt att återge så här...tänk på att jag är blyg... :)

20:57  
Anonymous Anonym said...

..Om inte annat så borde ju utbudet vara större _utanför_ träningslokalen ;)

09:11  
Anonymous Anonym said...

Heheee... det är ungefär som när jag åker finlands - xning och alla tror att jag är helsvensk. Då brukar man få höra en hel del ljuvligt på språk de inte tror jag behärskar :D

//Niinis

10:08  
Anonymous Anonym said...

Hehehe..

Vi VILL JU VETA!!!!!

Säj nu...vad sa de?????


/Cian

10:59  
Blogger mumrik said...

garbo: Jo, även jag tror att utbudet av möjligheter bör vara betydligt större utanför gymet.

ninis: Har även jag varit med om liknande när man ger sig iväg till Danmark och Italien. :)

vilding: Kan säga att det inbegrep vissa kroppsdelar och viss beröring av dessa med bl.a. tänderna...mer säger jag inte.

07:11  
Anonymous Anonym said...

Är väl aldrig bra att beröra kroppsdelar med tänderna?? ...*ler*
/HBG

07:38  
Anonymous Anonym said...

Gymet är väl en uppenbar raggningslokal. Där kan stolta singlar visa upp sina kroppar och följaktligen avskaffa den falska marknadsföringen ganska omgående.

Gymet där jag tränar består av tre kategorier. De som bryr sig, de som skiter i det och de som bara bryr sig om sin träning och hur de sur ut i speglarna när de slår sina krabbor. Jag slår varken krabbor eller gör sit-ups mitt i lokalen.

11:36  
Anonymous Anonym said...

Kan det vara så att kryckor och lurar har samma effekt som småvalpar? ;)

21:50  

Skicka en kommentar

<< Home