fredag, mars 31, 2006

Singelliv - Punk's not dead

Nu skall jag strax åka hemåt från jobbet. Kommer att åka förbi det stora köpcentret med den stora grönsaksavdelningen. Måste bara se hur folk reagerar om jag flirtar med dem idag. Har fått en riktig fjong på kammen, så det kan nog bli både förskräckta miner och helt skräckslagna uttryck att vänja sig vid idag.

Nu skall jag naturligtvis inte ens försöka få till nån dejt, utan är bara intresserad av reaktionerna. En av anledningarna till att kammen är kvar, är ju just att det är så många i min omgivning som tycker att det är förargligt och besvärande att jag klippt mig så här. Då måste jag som gammal obstinat husockupant fortsätta att se ut sån här.

Jag jobbar på en högskola och den som har minsta erfarenhet av en sån, vet att det jobbar en massa slätstrukna akademiker på en sån. Så igår, vid ett större möte, då fick jag minsann höra både det ena och andra om mitt nuvarande utseende. Vilket dels retade mig, men även sporrade mig att fortsätta så här ett tag till. Jag bestämde mig även under hemresan att åka förbi överskottsbolaget och köpa lite avlagda kläder. Försökte komma i mina gamla kläder, men de hade krympt. Och hur hotfull ser man ut i ett par byxor som inte går att knäppa och som antagligen spricker om jag rör mig. Inte skinnjackan då förstås, men den fattades det ca 15 cm för att kunna dra igen blixtlåset. Att sen ärmarna slutade ca 10 cm ovanför handlederna gjorde inte saken bättre Tänk att man varit så liten.

Det är lite synd det. För den skinnjackan är full med spikar över axlarna och så står det handskrivet med röd färg på ryggen 'I HATE PEOPLE'. Får se om jag kan hitta nåt sånt grundmaterial på överskottsbolaget eller myrornas som kan modifieras. För att ut och flirta klädd sån måste vara en mardröm för den som man flirtar med. Så detta måste prövas också. Naturligtvis skall detta omnämnas för henne jag träffar. Att jag inte tänker träffa nån, utan bara vill se reaktionerna.

Hmmm...kanske är jag sadist trots allt?