fredag, mars 31, 2006

Singelliv - Does this system work

Igår när jag skulle hem från jobbet. Passade jag på att handla på den stormarknad jag passerar på vägen. Nu snackar vi stort köpcenter. Jag inser att för boende i storstadsregioner, är detta nog att jämföra med snabbköpet runt hörnet. Men för oss stackare på landsbygden är det stort. Det finns åtminstone mer än 10 butiker och både OBS och MAXI. Båda affärerna har relativt stora grönsaksavdelningar, men eftersom jag brukar handla på MAXI, så gick jag dit.

Jag beväpnade mig med en korg och började så smått att kolla in utbudet. Mycket folk i affären gav ett enormt utbud. Efter en liten stund såg jag henne. En riktigt söt tjej med lockigt blont hår. Jag närmade mig och vi hamnade intill varandra vid tomaterna. Jag kläckte ur mig en liten kommentar och hon skrattade lätt och såg genast ännu mycket mer attraktiv ut. Efter ytterligare lite prat oss emellan tyckte jag att jag borde fråga om vi kanske skulle ta en fika efter våra inköpsbestyr. Hon ler så otroligt sött mot mig och ögonen glittrade av glädje. Hon är intresserad han jag tänka, innan hon svarade att hon måste nog fråga sin man innan. Ridå, utgång från scenen till vänster... Jag kunde inte annat än skratta åt det och vi sa hejdå och jag letade vidare.

Efter ytterligare en stund så såg jag en yngre tjej, med hela modebutiken på kroppen. Hon var lätt solariebrun och platinablont hår och trippade fram på skor med jäkligt hög klack. Skorna såg bra ut inomhus, men jag misstänker att de var lite opraktiska vid en skogspromenad. Hur som helst så kom hon fram till mig och vi tittade till på varann. Detta skedde vid äpplena och jag sa nåt ytterligt fånigt om förbjuden frukt. Hon log mot mig och tyckte att jag skrev rätt bra. Jag måste ha imiterat en fågelholk rätt bra, för hon skrattade och sa att hon läst min blog. Dessvärre så var hon upptagen, men önskade mig lycka till. Då åkte jag hem. Så om du läser detta nu, hej Sandra!

Dagens låt är utan tvekan Barroom hero med Dropkick Murphys. Passar bra eftersom jag laddade hem en låda Murphys stout igår.