fredag, mars 31, 2006

Grönsaksraggarn snöar in

Var i affären igår. Egentligen var det för att handla. Tydligen så är det nån hemma som läser min blog. För där stod de. Två tjejer som plockade bland frukter och grönsaker. Men intresset låg klart och tydligt på annat än att köpa. De kom med kommentarer till den stackars ensamma och utsatta killen som kom där, enbart för att köpa lite grönsaker. Han växlade några ord med dem och efter en liten stund så var han tvungen att åka hem och rasta hunden. Nu skall väl sägas att de var där på fel tidpunkt. Att ragga på grönsaksavdelningen en söndag kl 19:45 är verkligen inget för nybörjare. Tro mig, jag har testat.

Nej, idag är det måndag och stormarknaden skall få vara jaktmark idag. Här snackar vi grönsaksavdelning. Minst 300 kvm fyllt av potentiella dejter. Misslyckas jag här, så borde jag kanske bli munk och leva i celibat. Vilket jag kanske borde tänka på i vilket fall. Man slarvar bort sig själv lite grann när man håller på och dejtar. Inte så att man kliver in i en roll, men man ger ofta inte sig själv den tid man egentligen skulle behöva.

Har även insett att detta vädret som vi har här på västkusten just nu, ger en kontaktmöjlighet. Fick hjälpt en tjej hemma vid loss med hennes bil. Naturligtvis fick jag ju imponerat med mina kunskaper om vinterkörning och start av bil i halt väglag i uppförsbacke. Är man galen, så har man ju naturligtvis prövat på att köra av vägen en eller annan gång. Vilket är en uppfriskande upplevelse som man inte gärna är med om mer än en gång. Och naturligtvis har jag gjort just det, mer än en gång alltså.

Hur som helst. Hon blev uppriktigt glad åt min lilla hjälp som jag tyckte det var. Där stod hon och höll min hund, medan jag tuggade upp för backen tills det planade ut. Sen fick hon ta över. Eftersom vi nästan bor grannar så lovade hon en fika nån dag framöver. Ja, vad skall man säga? Nyinflyttad sen ett par veckor är hon. Så en fika med en granne kanske är perfekt, eller helt vansinnigt också. Hon tyckte om hunden också, eller det kanske var den hon tyckte om?

Dagens låt är Violent punkbeat med Hathor.