fredag, mars 31, 2006

Singelliv - Dangerous Liaisons

Nu står man där och får frågor om hur man skall gå tillväga vid varuhusdejting. Skall jag vara ärlig, och det skall man, så har jag nog inte låtsats vara nån annan än den jag är. Jag är alltså en väldigt öppen och vänlig människa. Jag går ut med den tron på att andra människor är likadana, tills de eventuellt visar på annat. Jag har dessutom väldigt lätt för att prata med andra som jag möter och ser inget konstigt i att flirta med nån, helt oavsett var jag befinner mig. Det är nog egentligen så enkelt, att om man flirtar med nån på ett ovanligt ställe, så lägger de märke till en och blir nyfikna av den anledningen. För vem är så framåt att han, eller hon, raggar i affären?

Så för att ge lite råd, ja jag har ju gett råd på avdelningar tidigare. Har efter lite efterforskning kommit fram till att frukt och grönsaksavdelningen är bäst helt enkelt. Där tar de flesta det lite lugnare. Man tittar på varorna och känner lite på dem. Man plockar lite förstrött och tar betydligt längre tid på sig än med andra varor. Så här är det bäst. Hur man sen närmar sig den tilltänkte är lite beroende på vad den tilltänkte står och plockar med men även hur personen verkar vara. Skall väl även säga att den lite humoristiska approachen brukar funka bäst. Dels så får det personen att le, gör de inte det, gå därifrån. Dels så får man en reträttväg utan att det blir pinsamt om det skulle visa sig att de har sällskap av sin man. Vilket snabbt kan bli pinsamt. Fast jag har inte sett så mycket annat än glada miner från deras fruar i de fallen, även om inte deras män brukar vara lika glada.

Man skall inte dra sig för att vara en aning fräck. Naturligtvis skall man inte vara plump, då går det obönhörligen åt pipan. Åtminstone tror jag det, för jag har nog aldrig varit plump. Om man inte räknar en gång som jag körde med ett litet gurkskämt. Vad små dessa gurkorna var, jag vet var det finns större. Det blev åtminstone en lång fika, innan jag insåg att utseendet är inte allt. Fast å andra sidan, hon hörde ju inte heller av sig till mig. Men oftast så tar jag bara lättsamt upp nåt kring den frukt, eller grönsak de står vid. Nåt man kan spinna vidare på. För jag tror nästan aldrig att nån misstagit min approach för nåt annat än en flirt. Man fångar deras blick och ler mycket. Några gånger har man öppnat med att säga nåt om dem själva. Att man tittat en stund och blivit nyfiken. Det funkar det också. Antagligen pga att det jag skrev ovan om att ingen raggar i affären.