fredag, mars 31, 2006

Singelliv - Evil Ed

Jaha, då var man en erfarenhet rikare. Som jag skrev igår, så skulle jag ut och terrorisera tjejer i affären med min stenhårda och helt upprättstående mohikan. Sagt och gjort. Det blev riktigt roligt. Kanske inte för de som jag började prata med, men åtminstone för mig. Men också en händelse som jag inte riktigt räknat med.

Jag har väl aldrig blivit så betittad förr. Eller jo, det har jag, när jag och en kompis gick nakna genom skolan och in på lektion, som vi blev utkörda från. Allt pga ett vad. Men åter till saken. Jag fick en följeslagare som verkade vara riktigt intresserad, hon hängde med vart jag än gick. Hon såg inte fel ut heller, så jag tänkte först att jag skall kolla in läget bland frukt och grönsaker. När jag tyckte att jag genom min blotta närvaro satt ribban, började jag småflirta med en kvinna bland bananerna. Mycket riktigt, såg skräcken lysa i hennes ögon, men samtidigt en frågande blick. Hon undrade säkert vad hon gjort för ont som attraherade såna hemska element? Inte vet jag, men jag var lite extra påstridig, tills hon sa att hon skulle skrika om jag inte lämnade henne ifred. Så närgången var jag inte, jag bara försökte prata med henne och inleda ett samtal.

Gick bort därifrån och plockade till mig lite pasta och couscous. När jag försiktigt började närma mig grönsaksavdelningen igen, så lade jag återigen märke till den där beundrarinnan som jag sett tidigare. Nog hängde hon efter mig alltid. Traskade återigen fram till en tjej bland bananerna och tilltalade henne. Hon blev åtminstone inte förskräckt, utan mer arg vad det verkade. Tittade ilsket på mig och avbröt mig mitt i en mening. Ja, hon nästan skällde på mig och sa att 'såna perversa och sjuka människor som jag borde skjutas' Jag tittade på henne och frågade om hon verkligen menade mig? 'Ja, ni ställer bara till med bråk och slåss hela tiden' Jag gick skrattande därifrån. Hon hade helt klart sin syn på hur en person med min frisyr är.

Då dyker den där kvinnan som verkat intresserad upp igen och jag hinner inte inte ens tilltala henne innan hon visar legitimation och säger att hon är butikskontrollant och vill visitera mig. Nu vet jag vad jag har för rättigheter och framförallt vad hon inte har rätt till. Så jag sa vänligt till henne att om hon ens försökte, så skulle hon hamna på golvet i en besvärande ställning. Helt plötsligt står det två stora biffiga typer där också och kräver att få visitera mig. Jag skrattar åt dem och säger att om ni nu hade rätt till att visitera mig, så hade ni gjort det utan att fråga. Och att trakasserier av kunder knappast gagnar handeln. Jag vände ryggen åt dem och gick mot kassorna. De följde efter, hela vägen ut på parkeringen.

Det här var riktigt kul. Måste fixa ordentliga kläder och färga kammen grön. Då skall det bli riktigt roligt att flirta i affären. För att inte tala om eventuella möten med butikskontrollanter.

Dagens låt är So messed up med The Damned.