söndag, oktober 14, 2007

Motsägelsefullt #1: God morgon!

Lördag och barnen ville ha fest. Jag sa ok utan att förstå vad som var på gång. De snackade med sina kompisar och det var jag underförstådd med. Men att de i sin tur skulle prata med sina föräldrar hade jag inte med i min ekvation.

Det kom 7 vuxna, 2 par och 3 singlar, och så jag. Det blev summa summarum 8 vuxna och 8 barn. Där stod jag med 2 påsar chips, en stor skål med uppskurna grönsaker och dip. Det fanns även chilinötter och oskalade jordnötter. Sen hade jag blandat en bål till barnen. Och jag har ju min hårt prövade sodastream. Så helt handfallen var jag inte.

Nu hade jag inte räknat med några vuxna, men eftersom de förstod att detta var ett spontant påhitt, kom de inte tomhänta. Det dök upp både jordnötsringar, ostbågar, ännu mer chips och när de checkat av läget, gick några av dem hem för att ta med sig nåt drickbart.

Stämningen blev snabbt högljud och festlig. Barnen satte nivån och vi föräldrar bara hängde på. Efter en stund där vi pratade, lyssnade på musik och åt allt godis. Och av nån outgrundlig anledning så skulle det karaokas...så jobbigt sånt är...

Alla sjöng och skrattade och speciellt åt mig och mitt kraxande till sång. Ändå tills barnen fick mig att sjunga La Bamba. Jag tror det får bli min signatur hädanefter. Den i ett rasande tempo och dessutom på spanska fick alla att sjunga med i refrängen och dansa helt vilt. Vi var t.o.m ute på balkongen och dansade till hundens stora förtjusning.

Först efter 3 i natt så gav de sig iväg, men det var riktigt kul under hela tiden. Säga vad man vill om barnen, men nog överraskade den oss allihop med att i 'hemlighet' ordna en fest för oss.

Dagens låt är La Bamba med Rancid. (utan tvekan den näst bästa versionen efter min egen...)

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ojdå, har detta hänt i Sverige verkligen? Trevligt...

09:38  
Anonymous Anonym said...

Hahaha..härligt!!
Själv var jag med barnen och pantade ölburkar i Helsingör.. hon stora men tror du dom får??*S*
Carina

09:44  
Anonymous Anonym said...

haha låter urmysigt!

09:45  
Anonymous Anonym said...

Ps.. angående kareoken..ALLA borde få sjunga "det gör ont" med Lena Ph på singstar...on the top of their lungs.. förlösande...
"åååhhhh alllllaaaa ommkriiiiiiiinnnnnnngg...., dom säger ingenntiiiiiinnnggg.. det gör oooonnnnnttt..."
och ett annat mysterium??
varför sjunger man så jävla bra med mick??!*S*
På midsommaraftonen hade vi kareokeafton uppe på tjörn... först skulle ju ingen vuxen sjunga "låt barnen.."..*S*
Efter diverse sill och snapsar fick vi SLITA mikrofonerna ur händerna på de vuxnaste hårigaste männen som BARA skulle sjunga "born to be wild" för 12:e gången *hahaha*

09:50  
Blogger Min Skattkammare said...

Vilka goa ungar! Inte dumt att någon hjälper till att damma av den där "herr eller fru bekväm" man fått på halsen med åren......;)
Den där vovven får vara med om mycket skoj........kan man inte få byta en vecka.....:)))?
Den titeln passar nog på dig, som sången säger:
"För att dansa La Bamba behöver man ha lite humor........"

10:04  
Anonymous Anonym said...

...Vem av singelmammorna ville de para ihop dig med?... Du verkar ha härliga ungar! men äpplet faller inte...?

13:11  

Skicka en kommentar

<< Home