fredag, september 28, 2007

head first in a concrete wall...

Nu har det värsta av hjärnskakningen gått över. Jag är inte yr i skallen längre åtminstone. Undrar bara vad jag skall skylla alla dumma infall och idéer på nu? Barnen tyckte det var tur att jag hade hjälm på mig. Själv är jag övertygad om att jag fick hjärnskakning pga hjälmen.

En positiv sak kom ur det här med hjärnskakningen. Jag har fått bekräftat att det faktiskt fanns nåt att skaka om. Nu skulle man säkert kunna bena ur det här och länge diskutera om det är bra eller dåligt i mitt fall. Eftersom jag är part målet, så låter jag det vara osagt. Jag har förresten köpt en egen mountainbike nu. Får se vad som går sönder först, den eller jag?

Eftersom jag inte fått satt på nåt annat idag, så har jag satt på TV:n, SVT24, och vilken stimulerande utsändning. En kamera uppe i taket på svenska mässan i Göteborg. Det är bokmässa där vet ni väl? Men tänk er, en tvbild över ett mässområde, utan ljud. Fy fan vilken sexig TV det är. Då kan idoler, ogifta bönder och annat löst folk slänga sig i väggen...för detta är statstelevision när den är som bäst...

Köpte en ny skiva i förrgår. Jo, jag vet att det är otidsenligt att köpa skivor när alla andra laddar ner dem. Men jag är väl gammeldags av mig då. Jag köper så få skivor ändå om året. Och sen låter det oftast bättre när jag stoppar in en köpt CD i min Denonspelare och låter ljudet flöda genom Rotelförstärkaren och ut ur mina JPW högtalare...åtminstone tills alla mina grannar kommer för att be mig sänka, eller ännu hellre stänga av...de har ingen känsla för musik utan lyssnar på dansbandstjofräs. Jag har dessutom en granne som är insnöad på samba...snälla jävla nån...en granne som älskar samba och som dessutom har köpt ett hemmabiosystem som han dessutom kör ut detta bröl på...

Nu är jag dessutom så finkänslig att jag inte klagar på mina grannars musikval...så de kanske kunde låta bli att klaga på min musik...men icke...just det ja. Skivan jag köpte var Dropkick Murphys senaste The meanest of times och är riktigt skön att lyssna på. Detta kommer garanterat att bli en riktig festarplatta. Som man kommer att skölja ner litervis med Black bush whiskey och Guinness till...

Dagens låt är Flannigans ball med Dropkick Murphys.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

...redan! efter 2 glas vin vill jag dunka mitt huvve i nåt hårt och jag kommer headbanga ikväll sanna mina ord :D))
Tur att man inte har några grannar som kan klaga då jag låtit stereon genljuda kvarteret hela förmiddagen ;)
/Trevlig helg!

14:27  
Blogger Min Skattkammare said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

14:53  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår mig inte på folk som besöker bokmässan. Det är ju ölmässa i Stockholm samtidigt. *skål*

15:53  
Blogger niinis said...

Haha.....

Här vet man inte om man ska skratta åt påsätterit eller det sexiga programmet. Du e rolig du Mumrik!

Fan, jag har flyttat till hus....men såna hus som sitter ihop! Jag tror att grannarna hör om jag rapar lite för högt t.o.m. Så jättehög musik spelar vi bara precis innan vi hinkar i oss spriten så att vi liksom glömmer bort att vi har grannar. O det funkar....

.... kanske därför dom hälsar dåligt på söndagar!?

10:59  
Blogger Min Skattkammare said...

Ja.....se badgäster.......
Kan dom inte bada utan att lägga beslag på era hus??! fnys
Det säger väl en del om skillnaden mellan Närke och Bohuslän........hmm.....!
Tänkte utmana bloggarna i "damligan" att fota nåt fint ödehus i närheten........men då blir det svårt för dig att vara med i leken..........! ;)

07:19  
Blogger Min Skattkammare said...

Psst......
Har det inte hänt nåt nytt skojsigt där borta...........?

Öhh.....jo du, namnet Mumrik.......är väl hämtat från Astrid Lindgrens värld, eller nåt?

För det är väl inte nån annan sorts "mumrik" som gör en massa hyss??
För då slänger jag in dig i "snickerboa" min! ;))

22:48  
Blogger mumrik said...

Men hallåååå...har hon inte hört talas om mumintrollen? Ärligt talat så kommer jag inte ihåg var namnet kommer ifrån, men det började när jag var ca 11-12 år och det har envist hängt kvar sen dess. Så det blir en massa olika mumrikar för mig...ehlt beroende på vad jag gör just då... :

23:06  
Blogger Min Skattkammare said...

Joo.......men inte Mumriktroll...!
Låter som en otäck kombination.
Jag är västmanlänning i rot och grund, och i det språket är en mumrik inte en sagofigur!!!
Bara så du vet!! fniss

07:01  
Blogger mumrik said...

Hör att du har glömt av vad det finns för figurer i mumintrollen. Där finns Mårran, lilla My, Sniff och inte minst...där finns Snusmumriken. :)

08:01  
Blogger Min Skattkammare said...

Nähä.......snus(k)mumrik var det väl.......?
Eller har jag gjort bort mig nu igen!!??

Är imponerad att du kan alla namnen!
......nu får du heta Snuttmumrik i stället! :) :) :)

08:55  

Skicka en kommentar

<< Home