tisdag, september 25, 2007

skallebank...

Prelude:Skall svara i morron, när skallen klarnat lite och ögonen orkar med att fokusera...förklaring kommer här...


Idag tänkte jag att jag skulle ha lite kul och få dagen att gå lite snabbare. Vilket ledde till att jag lånade en mountainbike av en kompis. Tänk att det kan vara så kul att cykla omkring bland klippor och stigar som knappt är framkomliga till fots.

Det var jävligt kul, trots att det var riktigt jobbigt och ansträngande. Men. Precis som med allting annat som tar på krafterna. Så måste man veta när man skall lägga av. Vill minnas ett flertal fall under skidåkning som nästan uteslutande skett under dagens 'sista' åk. Har även av ren trötthet trillat ner från en klippavsats som jag skulle ta mig förbi, för att sedan ta mig ner på ett lätt och enkelt sätt via rep. För jag kände att jag inte orkade klättra ner de 20 metrarna med friklättring. Nu orkade jag inte ta mig över den sista 5 metarn och trillade ner. Inte 25 meter fritt fall, utan mer en hastig nedhasning längs klippan. Som resulterade i en bruten handled, en axel ur led och hjärnskakning. Fast det gick snabbt ner det också.

Men åter till dagens lilla incident. Hoppade till och hade skitkul på en till synes nästan plan bergyta. Ok, det fanns en del sprickor och hålor lite varstans. Men det var ju inget som dolde dem. Allt var ju synligt. Så när jag väl bestämde mig för att åka hem så gjorde jag en liten extrasväng över en liten avsats på nån meter. Hoppade neråt, men landade en aning fel, rakt ner i en spricka. Framhjulet kilade fast sig och jag for som en vante rakt över styret och landade lite klantigt. Så ena handen är lite uppskrapad och tack vare en liten hjälm, som jag först höll på att skippa, så kunde jag nöja mig med en lättare hjärnskakning.

Den här texten har tagit mig ett par timmar att skriva, jag kan inte rikigt fokusera blicken. Men lite sömn och vila så skall detta vara bra redan i morgon, eller senast på torsdag. Men jag tycks inte ha brutit nåt den här gången. Får försöka hårdae nästa gång.

Dagens låt måste vi ha ändå och det är Unsafe at any speed med Agent Orange. (sitter inte den som ett smäck idag?)

10 Comments:

Blogger Min Skattkammare said...

Hej hopp....nu är jag här igen!
Såna där tjusiga cykelvolter har jag också lyckats med under min tid som cyklande brevbärare. Jag var inte så klok som du att använda cykelhjälm (ren fåfänga), men klarade skallen varje gång.
Jag var mer generad över att jaga alla brev som virvlade i väg med vinden, utanför ett hyreshus med hundra fönster, än huruvida det sved på knän eller handflator.
Hopppas du kvicknar till snart, men du är ju en man och då brukar det ta tid!! Ha ha ha ha!

19:25  
Anonymous Anonym said...

Vad gör du annars nu då, när du inte håller på och försöker ta kål på dig själv?

08:45  
Anonymous Anonym said...

Chris: :)

Ja, man kan ju undra VARFÖÖÖR du ger dig på det om o om igen?!

Du som råkat ut så mycket måste ju antingen vara jäkligt klantig eller så gör du saker som normala människor inte ger sig på av rent förstånd! ;)

Så till vilken kategori tillhör du??

Men du, krya på skallen...du vet att du bara har en va?

Niinis

10:41  
Anonymous Anonym said...

Nää Niinis...Män har två huvuden..;)

Men dom använder bara ett så cykelhjälm var väl onödigt??

Hörru din jäkla stolle!!!

Det är du och Vilding..
Han har just nu 3 stygn och ex antal blåmärken efter en cykelvurpa..Han skulle "bara" cykla ner för en kulle liksom


Allt med hjul på borde bli förbjudna för Vildingar som er

*mutter*


Krya på dej

/Cian

13:39  
Anonymous Anonym said...

Dax för dig att skaffa gungstol....

23:52  
Blogger mumrik said...

Min Skattkammare: Jag är framförallt inte riktigt klok. Så efter att fått sovit av mig yrheten och febern som kom som ett brev på posten. Så känner jag mig riktigt bra idag...eller i natt kanske man skall säga. :) Skall inte åka skateboard i morgon iaf... ;)

christopher: jag tränar och lever rövare. Letar efter jobb jag vill ha och läser italienska på universitetet. :)

niinis: Tja...vad skall jag säga? Jag är inte klantig...inte otursförföljd heller...men jag har lite för bråttom och försöker mig ibland på saker som jag inte riktigt har full kontroll över än. Men hur skall man annars lära sig? :)) Så länge man överlever så är det kul...skulle man inte göra det...så behöver man inte bry sig... :))

vilding: Fast han fick sy då...det slapp jag den här gången... :)

alis: Näe...det är ju farligt...den kan välta och så spräcker man skallen...eller så fastnar man med tån under en av 'medarna' och krossar tårna... :))

00:36  
Blogger Min Skattkammare said...

.........det finns massor av klokhet i Mumriks värld........
Jag har fullt upp med att läsa allt!
Det förvånar mig att du fortfarande är singel.........beror det kanske på muskelmassan.......det kan ju ge den bäste mindervärdeskomplex! fniss
Skönt att du mår bra igen!
Må gott ;o) !!

08:00  
Blogger mumrik said...

tackar! :) Att jag fortfarande är singel, beror nog mest på att jag har blivit kräsen och vet vad jag vill ha. Men mest ändå att jag absolut inte har bråttom in i nåt som bara riskerar att rasa ihop... Hmmm...har man blivit lite cynisk kanske? ;)

08:05  
Blogger Min Skattkammare said...

Puh....har jobbat lite på muskelmassan..........konstigt det syns inte! :o(
......cynisk.....njaa, realistisk kanske. Man vill ju bara må bra här i livet, är det inte så??
Träffa en hyfsat sund person........
Men det kan vara ett riktigt "skitgöra" där ute i snårdjungeln! Har varit där....!
To be continued........;o)

10:42  
Blogger Min Skattkammare said...

Näää.....jag kan inte sluta läsa alla dina inlägg!! Och inte har jag kommit igenom dem än på långa vägar!
Du är för rolig du, hi hi!
Läste att nån får abstinens om du inte skriver........tusan också, måste nästan hålla med. Känn ingen press bara......ha ha!!
Men det här är ju kvalité! Du borde vara krönikör eller nåt, då skulle många få sig en glad stund!
Tycker inte om att fastna så här........URK.....har inte tid....
Det är dags att tänka på julförsäljningen och trava ut till sågarverkstan........men det är så trivsamt här med en kopp kaffe. Slurp!!
Ha´en skön helg!
I min "bloggvärld" kramas vi, och du är ju på betryggande avstånd, anar jag, så du får en du också!!
Kram kram

08:06  

Skicka en kommentar

<< Home