söndag, juni 10, 2007

Min hund äter hellre paprika o gurka än grillat kött...

Nu har jag börjat skaffa mig fiender bland grannarna också. Inte så att jag är allmänt otrevlig eller väsnas en massa och så. Nej, helt stillsamt beror det på mina sällan gjorda raider i den lilla sk trädgården som hör till lägenheten. Man skall klippa den lilla gräsmattan och rensa rabatterna. Och i den här värmen så sker det med bar överkropp och kortbyxor.

Pratade med en av de nyinflyttade grannarna och han sa på skoj att jag kunde väl vara schysst mot honom och de andra soffliggarna på gatan genom att sköta trädgårdsjobbet med långbyxor och långärmat, eller nattetid...troligen hade väl frugan sagt nåt...

Inte nog med att jag håller på och gör en massa saker med barnen hela tiden. Jag har en rätt hyfsad fysik, även om jag får säga det själv. Och detta till trots, så är jag äldre än de tre nyaste inflyttade grannarna. Skall jag vara ärlig, så ser de allihop ut som gamla misslyckade boxare, med inslagen bröstkorg. Hållning som en säck potatis. Bröst och bringa som en frukostflinga. Och allt vad man nu brukar säga för nedlåtande och smått elaka kommentarer kring nåns något sämre fysik.

Sprang ner till gymmet vid halv sju i morse och körde bara säckboxning i en dryg timme. Och sprang sen hem igen. Lite drygt sju kilometer blev det sprunget och jävlar vad ont i hälar och hälsena jag har nu. Måste köpa nya löparskor...dessa jag har nu är slut...

Dagens låt är Dead heroes med Anti Nowhere League.

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

hmmm du har inget kort på kroppen som man kan få se tror du??
/tundra

18:58  
Anonymous Anonym said...

Ja allt det där låter ju JÄTTEbra!!?men hur skulle det vara med lite bildbevis??*skrattar*

Carina

20:21  
Blogger mumrik said...

Hmmm...får fundera på det där...inte så att jag är blyg eller nåt...men det känns onekligen lite konstigt att visa upp sig på beställning...

Men som sagt...får funder alite på det och se om nån isf kan hjälpa till med att ta bild...

21:49  
Anonymous Anonym said...

HAHAHA!!! Erkänn att att du blev lite mallig!!!... ;)

22:10  
Anonymous Anonym said...

Har ju iofs sett dej men en preview av ditt nya tuffa jag hade ju varit skoj att se*ler*

Carina

23:35  
Anonymous Anonym said...

de är bara avundsjuka =)

vaffö i hela friden skall man gå i trägårn med massa kläder, när det är över 30 grader i skuggan? hur man än ser ut?

de kan väl kika på tvn då istället om de tinte passar att glo på dig.. skrattar..

nej, de är bara avundsjuka.. du är för snygg för bonnarna.. ;o) de blir till sig..

skrattar.. så är det.. frugan blir galen.. han får inte vara i fred..

hehehe..

07:17  
Anonymous Anonym said...

..den som ändå hade nåt snyggt att vila ögona på,här i området e det bara en massa pensionärer som kutryggigt klipper gräset med inte bara gräsklippare ;)..dom ligger på alla 4 å klipper med sax!!! :o
i o f sig såg jag grannen 30+ i rosa kallingar härommorgonen när han hämtade tidningen...men det va ingen höjdare heller!

Äh! kom hit o klipp lite vetja ;)))

07:35  
Anonymous Anonym said...

Vad du skryter...

=)

Jag har ansträngt mig extra mycket denna veckan med att häva öl, något som grannarna inte fått göra. Även druckit en och annan drink, oxå jobbigt.

Så nu har vi varit duktiga båda två.

09:58  
Anonymous Anonym said...

http://namintan.blogspot.com/

min nya bloggis =)

kramar om

23:18  
Anonymous Anonym said...

Snälla flytta hit till vår gata så vi har något att titta på :)

Här är det bara en massa medelålders med skakmage o bleka smala vader.

21:16  
Anonymous Anonym said...

nu e ja oxå sniigel med skal på.. så hejsan hej! bara för nåt tar slut betyder väl inte slutet? eller, är det så?

kram j.

18:10  
Blogger niinis said...

Gääääääääääääääääsp...var är du???

:/

09:10  
Anonymous Anonym said...

Hoho.....

Var e du??

09:30  
Blogger CV said...

Att bo i radhus: huva. När vi bodde i radhus brukade alla andra grannar dra på sig blåställ när de kom hem från sina kontorsjobb och samlas i garagen och låtsasmeka med bilarna.
Min bror är ingen älskare av att sköta trädgård. Hans radhusgrannar retade sig så på hans vildvuxna häck och gräsmatta.
Radhusfolk kan vara som ett särskilt knepigt släkte ibland.
RS
kulturbloggen.com

15:13  

Skicka en kommentar

<< Home