onsdag, april 11, 2007

Bär ner mig till sjön...

Läste hur maddam beklagade sig över sitt dåliga minne efter sin skallskada. Påpekade att jag minsann aldrig varit med om en sån olycka själv, men har ett otroligt dåligt minne själv. Så dåligt minne att jag glömmer min egen födelsedag t.o.m och jag skojar inte.

Svaret jag fick var att jag visst varit med om sån olycka...och jag har väl på sätt och vis varit med om det...två gånger dessutom. Men jag menar fortfarande att det lilla jag drabbats av har varit en fis i rymden i jämförelse.

Ok...visst har jag har spräckt skallen två gånger...men har troligen inte drabbats nåt värre av det...ser det mer som ett bevis på att det inte finns så mycket där inne som kan ta skada trots allt...

Men nog om det...jag är egentligen inte förvånad över att hon är så stark och duktig som hon är...hade nog blivit förvånad om hon bara satt sig ner och tyckt synd om sig själva...som många i hennes situation skulle gjort...

Dagens låt är Shoreline med Broder Daniel. Den enda låt med dem som jag orkat lyssna på...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min skalle har också råkat ut för en hel del kraftiga smällar. Jag brukar skylla på det när jag inte kan uppföra mig ordentligt...

12:58  
Anonymous Anonym said...

Japp det är starkt...Hur man själv hade reagerat vid en sån grej kan man bara spekulera i..men jag hade nog satt mej ner och bölat...

/Cian

13:48  
Blogger Maja said...

Jag hade nog blivit förbannad men ledsen innerst inne...

Jag bokar upp en weekendträff mellan Bamse och Bruno då.. så får vi se hur avkomman ser ut efteråt!

07:28  
Anonymous Anonym said...

du go du godingen =)

go go go GOOO!!!

jag gnäller ju allt jag kan.. skrattar!

buse ;o)

STORA VARMA KRAMAR TILL DÄÄÄJ!!!!

12:18  
Blogger niinis said...

Inte spräck skallen....men...skulle nog kunna tro att jag har det nu.... när den e så seeeg o konstig!

Måste läsa om maddam nu....

Trevlig älg!

15:51  

Skicka en kommentar

<< Home