fredag, mars 16, 2007

I'm not dead...i just smell that way...

Ser att jag varit saknad av åtminstone någon... Bortovaron har varit ett tag nu och var varken planerad eller medveten på nåt annat sätt heller. Det var bara så att verkligheten tog över och med den försvann all tid och lust för annat...

Nu har det inte varit svårt att avstå datorer då jag lindrigt sagt är ganska så trött på dessa maskiner. Blir lätt så när man arbetar dagligdags med trilskande datorer och ännu värre användare...

Nu har jag och barnen haft en del annat för oss att bry våra huvuden med...äldste tösen fyller tonåring i morgon lördag. Så det har blivit lite ordnande och fixande för att få det att klaffa som hon vill ha det...eller ja...hennes pappa är ju en klippa på att komma på dumma saker och eftersom hon fyller i mars, så har hon aldrig haft utomhuskalas...tills nu...

Så i morgon tar vi och packar bilen full och åker ut till ett naturskyddsområde för att grilla, äta och ha det kul. Tösen älskade att få ringa runt igår och tala om för alla inbjudna att de skall möta upp på en parkering mitt ute i ingenstans klockan 14. Sen blir det en liten fotvandring där vi sätter igång grillandet. Nu har det inträtt ett spännande och lite oväntat element...det blåser styv kuling...men hon är som jag och vägrar att inse att det kan bli problematiskt pga det.

Så ikväll har pappsen och tösen gjort i ordning en hejdlöst massa grillspett med kyckling, nötkött, körsbärstomat och majsskivor på. Som nu får ligga i en kanelmarinad tills vi skall grilla i morgon. Ok, vi har garderat oss och även tagit med ett gäng korvar. Sen blir det kaffe med citronbiskvie, eller varm chocklad för de som inte vill ha kaffe. Häftiga biskvier vi fick tag på, nästan 15cm i diameter.

Just det ja...hon ville ha nåt kul som present av mig...nåt som absolut aldrig skulle ha fått av sin mamma och det blev en tur till frisören med klippning och färgning...svart hår med en blond fläck på sidan bak...

Ja...här kommer en bild även på henne...jo...hon ville ju också vara med på bild här...



Dagens låt är I am a revenant med The Distillers. Eftersom det är tösens favoritgrupp och hennes största förebild efter mig är sångerskan Brody Dalle.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gött att höra att allt är som det ska. Och som du vet så gillar jag också The Distillers skitmycket... Ha det bra...

23:19  
Anonymous Anonym said...

Grattis till din tonårstös!!
Visst känner man sig lite gammal?*S*

Betänk då hur det är när barnet fyller 18..!

Det hände mig för 2 veckor sen... vart tar åren vägen?..nyss kysste jag hans nakna fötter...nu kräver dom skostorlek 45.. vad hände?

Skönt att höra att du mår bra.. och ta det lugnt med kulingen imorgon..tjörnbon sa att det blåste på bra..
Kram Carina

00:07  
Anonymous Anonym said...

Gu så fina döttrar du har,bäst att hålla koll på pappas flickor så inga stora stygga kommer o knackar på ;)

Förstår att du e stolt.

Låter hur mysigt som helst med grillningen,hoppas det mojnat så ni kan njuta ute,det där lär hon inte glömma i första taget.

Ha det gott o lycka till.

10:00  
Anonymous Anonym said...

Shit, vilken snygg frilla. Vill oxå ha, är så sjukt trött på min icke existerande frisyr just nu.

Jättesöt tjej, tänk att du har så vackra barn Robban!!

Hoppas utflykten gick bra, att grilla lät inte helt fel och vädermässigt skulle man kunna utföra en grillning även här. På vår innergård är det vindstilla och jätteskönt.

Kul å ha dig tillbaka och med risk för att låta förvirrad frågar jag dig igen om du känner någon som heter Christoffer Keri?

14:55  
Blogger mumrik said...

christopher: Själv så är jag bara så där när det gäller distillers...fast de har ju lagt ner och kallar sig numera Spinnerette...

carina: Nope! Känner mig inte äldre...hon fick en skateboard av mig också...gissa vem som fick visa henne hur det skall åkas? :)) Fasen...är du så gammal nu att du har 18 åringar till barn? ;)

garbo: Äsch...de stygga killarna blir döskraja när de får se mig...speciellt som de inte kan imponera på töserna på nåt enda sätt...deras pappa har ju gjort allt och gör fortfarande massor av dumma saker... :)) Grillpartyt blev lyckat om än blåsigt...men riktigt kul och massor av skoj runtomkring...

malliz: Visst blev den lyckad...ja...tänk sickna vackra barn...de har inte fått det från vare sig mig eller sin mamma...man skulle kunna tro att jag varit otrogen...

Grillpartyt blev riktigt bra...vinden var inte fullt så störande som man skulle kunnat tro...vi hade full utsikt över västerhavet med massor av vågor och vattenkaskader...

Christoffer Keri...det ringer inga direkta klockor vad sysslar han med och var kommer han från?

13:03  
Anonymous Anonym said...

Han var med på Bodypumputbildningen i Göteborg förra helgen och är från Uddevalla, han är i din ålder. Tänkte att du kanske visste vem han är.

Han är polis för övrigt.

Mycket trevlig och sympatisk man.

18:42  
Anonymous Anonym said...

MEn åååååååhhhh vilken farsa de har, dina tjejer! Låter helt fantastiskt det där med kalas ute. Galet och helt underbart.

Å så är dina tjejer GRYMT fina. Be damn proud!

Det här som Garbo skrev, om stora stygga som kommer å knackar på...
sorry brorsan men hur smart och macho du än känner dig så är det kört. De kommer att träffa stora stygga oavsett du vill eller inte.

Hej hopp!

10:17  
Anonymous Anonym said...

Ja så gammal är den gamla honan!!
Ska snart börja övningsköra med älsta sonen....klart som fan du måste känna dej äldre.. du ÄR ju äldre*haha*..Jo det här med flickor...och beundrare.. som du vet är jag ju lite avis för att du har flickor och jag lyckades producera tre pojkar..men efter 5-årsåldern verkar det inte så skoj om man hör runt bland bekanta...och tonåren*vojne vojne*..och finniga tonårskillar med moped som vill sätta på ens döttrar*vojnevojne* (inte så avis längre)..*S*..Skämt å sido verkar du ha skitfina barn och vettiga verkar dom vara med..sen gör det ju inte ont att dom ser ut som sagoprinsessor...dom måste ha en vacker mamma *ler milt*

Kram Carina

10:38  
Anonymous Anonym said...

Inte ett dugg avis på sådana som har tonåriga flickor..
Själv har jag två lite då och då och fan vad elaka de är mot varandra och andra brudar...
Riktiga bitches..Vojne vojne...
Och snygga som fan är de oxå..kul för maken när de börjar dra hem pojkvännr *S*

Du har supersöta tjejer..säjr som Carina.De måste ha en vacker mamma :)

PÖSS på dej din gamla punkare


/Cian

13:06  
Blogger niinis said...

Åååh va fiin tjej! Svart hår...jajamensan! Så ska det låta....fler som vet vad SNYGGT är hör jag :)

Vilken farsa du är....va?? Värsta utekalaset me grillspett o allt... WOW, jag blir helt impad, på sant!

Härligt o höra....

Kram

07:39  
Blogger mumrik said...

malliz: Jag jobbar visserligen i Uddevalla och jag har några känningar där också...men poliser aktar jag mig för... :)

pendelilskan: Har fått höra av ett par pappor till tösernas kompisar att jag får sluta upp med att vara som jag är...jag sätter en dålig standard...antagligen en standard de inte orkar nå upp till... :)) Och ja...töserna är hur fina som helst och det är konstigt...då de brås så mycket på mig...man skulle kunna säga att jag aldrig skulle kunna avsvära mig dem ens om jag ville...

Fast jag behöver inte vara smart...det är nog så enkelt att presumtiva killar får svårt att imponera på dem, då deras pappa satt ribban så jäkla högt...fast det skulle kunna bli som så att de fastnar för en bokmal och plugghäst...då är jag inte riktigt med längre... :))

carina: Fasen...trodde inte att jag kände så gamla människor...men så får jag reda på att du är så gammal... ;) Själv så slutade jag ju att bli äldre när jag fyllde tjugotio...där har jag stannat kvar...och näe...deras mamma har inte mycket med deras utseende att göra...mer än yngste tösens bruna ögon då och möjligen det bruna håret...jag har mörkare hår än bägge döttrarna...

vilding: Man kan ha såna snälla döttrar som jag...då tror jag tonåren blir ganska så lugna...eller så kan man vara ett totalt orosmoln själv...så verkar barnen vara lugna...jag kör en kombination av ovanstående... :))

niinis: Jeppz! En riktig söting som fått killarna på skolan att haja till...hon lyssnar på den råaste musiken...hon ser numera fräckast ut i skallen...jo...hon märks :))

Lite tokigheter måste man göra...och utomhuskalas i mars när det blåser strax under 20 m/s låter rätt utmanande...men det var riktigt kul... :)

09:57  

Skicka en kommentar

<< Home