tisdag, mars 20, 2007

王であることはよい

I min stillsamma verklighet har jag insett att den skateboard som jag köpte åt tösen, nu kommer att yngla av sig...dels så måste hon få en ny och mycket bättre bräda att glida omkring på...dels måste hennes syster få en egen bräda även hon och då hon fyller till sommarn, så får det bli en förtida present för hennes del...

Men viktigast av allt...jag måste ha en egen och högklassig bräda och glida runt på...nu vill jag lära mig en del av de trick som körs i dag...visst kan jag åka i ramper och pipes...och visst kan jag kickflippa och andra små tricks...men att grinda har jag aldrig gjort...det vill jag göra...om jag så skall slå ihjäl mig medans jag försöker...

Har sett Tony Hawk...han är ett år yngre än mig och skateboardgud...kan han så kan jag...

Dagens låt är Can i borrow some ambition med Guttermouth.

8 Comments:

Blogger niinis said...

Ja, du är ju som sagt galen! Men.... de e ju det som är så härligt med dig...

Grinda...hmm... e de när man kastar sig upp på typ ett trappräcke o sen ner igen?? Akta snoppen säger jag bara!!!!!!

11:27  
Anonymous Anonym said...

Grinda?? är det inte sånt dom gör på MTV??Eller är det inte att sätta upp en grind på sitt staket??
Grinda... låter farligt..grind= krossa?= pungkross= aj??
ja tur att man inte har såna saker att oroa sig för..

Carina

11:33  
Anonymous Anonym said...

Det här idén kommer misstänkt nära inpå din 40-årsdag :D

11:47  
Anonymous Anonym said...

HAHAHAHHAHAHAHAHA.... klockrent christoffer!! You can run but you can´t escape...mohahahaha

Carina

12:54  
Anonymous Anonym said...

Men du har ju fyllt 40?? så det är ju överstökat..
Så det måste vara 50-årskrisen som kommer nu då??

Snart kommer väl du och säjer att du har blonderat dej och skaffat porrpung...


*suck*

/Cian

12:57  
Blogger mumrik said...

niinis: När man precis som du säger riskerar familjelyckan är att grinda...men jag har gjort mitt när det gäller sånt... :)

carina: som jag skrev ovan...jo...det är att riskera akut och intensiv smärta... :))

christopher: Fast det är ingen ny idé...jag har åkt skateboard med mer eller mindre jämna mellanrum sen jag åkte för första gången -77... skillanden är väl att jag nu ser att jag inte får ha brädan för mig själv...utan nu måste ha en helt egen...

carina: Jag har stort medlidande med dig...du är fast i ålderstänkandet... ;)

12:59  
Blogger mumrik said...

vilding: haha...det är alla andra som krisar...själv har jag kul...

Nope...jag är stolt över mitt gråa hår och alla ålderstecken i ansikte och på kroppen...så hårfärgning är bara att glömma... :))

13:02  
Anonymous Anonym said...

Man ska inse sina begränsningar.. Hoppa du över det där med att "grinda".. låter som att du kommer göra dig RIKTIGT illa ju.. ;-)

/íoanna5

22:35  

Skicka en kommentar

<< Home