måndag, januari 01, 2007

Förbjud allt...eller åtminstone allt som är roligt...

Eftersom det är den 1:e januari idag, så känner jag mig nödgad och tvungen att producera nåt här. Nu är det inte sagt att det måste finnas nån substans i det jag skriver. Efter att ha läst ett stort antal bloggar, så har jag förstått att det är helt oväsentligt vad man skriver om, bara det är en massa ord satta efter varandra.

Golf blåställ telefon dragkrok och grötrim. För gråter en Volvo nedför ett stilla bakslug. Tre alla får smäll när det blåser fyra tjurar i salut.

Nu ser detta ganska meningslöst ut kan jag hålla med om. För att inte tala om förvirrat och totalt utan sans och vett. Men det är ju bara att kolla in följande exempel så förstår ni vad jag menar.


Karolina Lassbo


bohemica


Virtanens blogg


Linda Skugge


Modebloggen


Som ni ser när ni tittar lite på dessa exempel, så ser det rätt illa ut för blogvärlden...

Dagens låt, och därmed årets första, är You Really Make Me Sick med Extreme Noise Terror.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

God fortsättning....
Ja hur den där Linda Skugge kan få skriva för expressen förstår jag inte..( eller jo..det gör jag för expressen är en jävla skittidning)

Och Virtanen har jag aldrig förstått mej på..Även om han är bättre än "Slugge"

Nu når jag väl inte själv intellektuella höjder i mitt skrivande men å andra sidan hävdar jag inte det heller :)

/Cian

09:29  
Anonymous Anonym said...

...Inte konstigt att världen ser ut som den gör....*suck*
Ett ord:Y-T-L-I-G-H-E-T

09:46  
Blogger Mia said...

Jag har aldrig förstått mig på dem som tror att just deras tankar är det enda rätta. Ex. Skugge.
För övrigt skiter jag väl i vad folk har på sig i alla sammanhang!!

Jag är ju ändå bäst..! :)

10:26  
Blogger mumrik said...

vilding: Detsamma på dig åxå! Kan visserligen hålla med om att expressen är en skittidning, men det är ju tillsammans med alla övriga kvällstidningar som inte är bättre på nån punkt.

Sen är det ju som så med oss vanliga dödligas bloggar. De som skriver om sin vardag, hur tråkig den än må vara, gör nåt intressant. Till skillnad mot alla dessa som skall ha sin egen mode/nöjes/stil/skvallerblogg. De tillför ingenting...så nu har jag varit tillräckligt taskig mot de stackars innehållslösa livena. :)

garbo: Visst ligger det något i det. Denna ytliga värld där det är viktigare att hålla reda på några big brotherdårar än att det faktiskt dör tusentals människor i krig och svält varje dag. Men hur vrider vi tillbaks klockan?

alis: Precis...även jag struntar i vad andra tycker och tänker. Jag har ju rätt i vilket fall. Det är alla andra som har fel helt enkelt. ;) Sen blir jag så trött på alla dessa betalda proffstyckare som får bre ut sig i media på ett helt makalöst sätt. Skugge och Virtanen är väl bra exempel på såna. Eller ännu värre är väl den där lilla äckliga strebern Bard...*kräks hejdlöst*

11:15  

Skicka en kommentar

<< Home