onsdag, december 06, 2006

Åldersnoja...

Man tycker att man borde ha lärt sig vissa fundamentala saker under de snart 40 åren som man levt. Trots det så bommar man ibland på ren tanklöshet.

Om en tjej frågar en om hur gammal man tycker att de ser ut att vara skall man ljuga sig blå. Helt oavsett om man uppmanas att vara ärlig eller inte. Jag fick den frågan idag och frågade om jag skulle vara ärlig eller ljuga. Naturligtvis skulle jag vara ärlig. När jag gissade på 32 blev hon bestört och kunde inte förstå att jag gissat så fel. Helt otroligt att jag inte hade glasögon, för det behövde jag sannerligen. Hon var ju minsann inte en dag över 30.

När hon sen skulle kontra, så gissade hon på 38. Allt för att vara lika 'elak' tillbaka som jag tydligen varit mot henne. Det var ju bara den lilla petitessen att jag snart fyller 40. :)) Då var ju inte det bra heller, eftersom jag som var så gammal inte borde se ut som om jag var yngre och tvärtom...

Kanske borde bjuda ut henne? :))

Dagens låt är Jag mot allt med Asta Kask.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

I am what i am..tycker det är rätt så skönt ändå att åldras...får se hur det blir längre fram ;)

Har alltid sett yngre ut än mina år men nu börjar det hända saker trots rynkcremer o dyl,helt plötsligt bara utan förvarningar,taskigt tycker jag :/

Man blir lite trött på hur det ser ut i vårt samhälle,jag har hur många vänner som helst yngre som äldre skitsnygga i mina ögon som bara pratar plastik,jag blir både sorgsen o trött...

09:36  
Blogger mumrik said...

liza: Visst var hon ute efter smicker och jag bistod henne med vad jag trodde var smicker...jag var ju övertygad om att hon var 35... :)

garbo: Jag trivs med att bli äldre jag åxå...å plastikoperationer är absolut inget för mig. Möjligen för att mejsla bort lite av det brosket som blivit i näsan efter att jag brutit den ett antal gånger...men det är ju bara för att kunna andas. :)

09:43  
Anonymous Anonym said...

Men, Robban. Nu blir jag besviken på dig. Du ska ju som trumfkort fråga om du även får lov att gissa hennes vikt. Det går säkert att få henne ännu mer irriterad om du anstränger dig lite... :)

11:29  
Blogger mumrik said...

liza: Speciellt om man frågar mig... :)

christopher: Jag skulle naturligtvis ha erbjudit mig att gissa hennes vikt. Samt skostorlek och om hon sminkar sig själv, eller helt enkelt tar en sväng förbi den lokala färgbutiken... :)

18:10  
Anonymous Anonym said...

Alla snackar om hur de ser yngre ut än de är och de gör det säkert. Jag är en av dem. Men alla de som ser ut som 40 när de bara är 25. Det måste vara världens nederlag?!

Ibland ser jag någon gammal klasskamrat på stan. Jag brukar oftast göra mig osedd då jag inte har ett dugg gemensamt med dem (aldrig haft).

De går där med sina osnutna ungar, stora och feta har de med blivit, för att inte tala om ovårdade. Jag skäms å deras vägnar och hävdar att man är inte äldre än vad man gör sig.

10:11  
Anonymous Anonym said...

Haha, jaaa.... jag har sagt gissa 1 gång till en kille! Antingen ville han sätta på mig eller så behövde han glasögon som du! Säger nämligen aldrig gissa annars med tanke på vad för hemskheter man faktiskt kan få höra!

Däremot har jag oxå fått höra tanten ett antal ggr, måste vara de dagar när jag glömt sminket, satt upp håret och bara varit mig själv! :( Snyft...fejkad värld man lever i!

Det där med vikten...ååh..om du nångång gissar på det, och gissar alldeles åt h*e galet skulle jag vilja va en fluga i taket! :D

//Niinis

14:53  
Anonymous Anonym said...

hehe grymt =) du e en youngster minsann..
krmaikraaaaaaam! ! !

12:29  

Skicka en kommentar

<< Home