fredag, december 01, 2006

Här kommer det en grön älg flygande med utspärrade naglar...

Slutet på en helvetisk vecka närmar sig med myrkliv. Har haft det ganska så besvärligt på jobbet och har varken hunit, eller ens orkat läsa eller skriva på nån enda blog. Inte ens min egen. Men idag är det fredag och jag skall få den här dagen att gå...på nåt sätt.

Man upphör aldrig att förvånas över människor. Just när man trodde att man börjat förstå människan, så gör hon nåt som får en att inse att man inte förstått nåt alls. Det var som vanligt trångt på bussen och jag som satt mig på ett säte där det står fyra sitsar vända mot varann, sitter helt ensam och småler åt det faktum att ingen vågar sätta sig på de tre lediga sitsarna. Det enda jag gör är att ha ryggsäcken på ett säte bredvid mig och sen har jag benen utsträckta framför mig. Men trots att det är ledigt, så står de hellre upp och ser skitsura ut än att sätta sig ner. Och då så såg jag t.o.m rätt städad och snäll ut idag.

Dagens låt är 10000 punx med Troublemakers.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Håller med Liza jag..här i tokholm är folk inte så pass artiga att de ber en ta bort väskan..de sätter sej rakt på den....

*mutter*

ASSHOLES...

Ha en trevlig helg ;)

11:13  
Blogger mumrik said...

liza: Nope! Det är helt enkelt som så att ingen vågar vara 'besvärlig'. Då står de hellre upp och svettas ihjäl i värmen på bussen. Fast min väska sätter man sig inte på. Den är ju nästan lika stor som jag. :))

vilding: Som sagt...min väska skulle ingen sätta sig på, den är helt enkelt för stor. :)

08:16  

Skicka en kommentar

<< Home