torsdag, december 14, 2006

Bag lady generation...

Det är nåt som jag egentligen inte ens har funderat över tidigare. Men de två senaste veckorna så har det inträffat små olyckor och då har man funderat över varför. Alltså, unga, välklädda och moderna ungdomar använder inte väska idag. Nej, en fullknôkad plastpåse från nåt 'häftigt' eller på annat sätt 'kitschigt' ställe skall det vara.

Kul ser det ut när nån skojare blandar sig med innegänget med sin LIDL eller ICA kasse. Man ser t.o.m en del av de hippa ungarna snegla surt på den som har 'fel' påse. Och det behöver inte vara så att en ICA kasse är fel...den kan vara hur hipp som helst...allt beroende på vad som står på den.

Men så hände det idag på bussen, det som även hände förra veckan. Påsen går sönder av allt skit som ligger i den. Och då menar jag sönder. Inte nåt simpelt att handtaget gick av. Nej, botten gick ur och allt som fanns där rullade omkring på bussgolvet. Hennes vita byxor var inte fullt så vita längre när hon letat upp det mesta, eller kanske t.o.m allt, vad vet en enkel ryggsäcksbärande punkare?

Vad jag undrar är nog, vad är det för fel på en rejäl väska?

Dagens låt är Don't trust the humanoids med Lillingtons.

8 Comments:

Blogger Mia said...

påsarna kan vara mer rätt storlek...Visa att man HAR faktiskt handlat där..även om det bara är en penna...Jag kan fråga min dotter... hon samlar på snygga påsar.

00:45  
Anonymous Anonym said...

Ah minns mina egna tonår,det var LIVSVIKTIGT att ha rätt kasse!
Och även då hade man plastkasse som extra väska att stoltsera med.
Samlade även på dom och nålade fast dom ovanför sängen det var Western Surplus Gul & Blå Puss & Kram m.m och man var stencool :D)) ;)

08:50  
Anonymous Anonym said...

Dagens ungdom tss tss. Hur gammal är du EGENTLIGEN? :D

12:09  
Anonymous Anonym said...

Jag kan tycka det är lite kul att ha en snygg påse, o såna får man en hel del nu när jag börjat shoppa inne i stan *s* Men.. i vanliga fall är det en snygg o praktisk (stor) väska jag bär runt mina grejer i. Tyvärr är det bara så, att ju större väska men har desto mer "skit" släpar man med sig *s*

09:34  
Anonymous Anonym said...

Det är ju roligare att komma till skolan med en fin påse än en sliten ICA-kasse, det måste väl alla tycka! ;)

10:48  
Blogger mumrik said...

alis: Men det finns väl olika storlekar på väskor åxå? De kommer väl inte i bara en storlik? :)

garbo: Så detta är alltså inget nytt fenomen...?

christopher: Jag är en dinosaurie...känns så alltsom oftast numera... :)

liza: Jag börjar misstänka att detta är en tjejsak...kan detta ha med er köphysteri att göra? ;)

alis dotter: Där ser man...mamma har tvingat dig att läsa och svara på en fråga där du tycks vara genuint insatt. :) Kan inte annat än hålla med dig angående påsvalet...men hade det inte varit roligare att komm atill skolan med en snygg väska? :)

11:39  
Anonymous Anonym said...

Nja, det jag släpar med mig hela dagarna är inte sånt jag köpt, utan sånt jag kan tänka mig behöva under dagen. Men jag gissar att man som kille inte släpar med sig sminkväskan.. kanske.. ;)

09:55  
Anonymous Anonym said...

Vem ska betala de större väskorna då??! ...hmm..
Du vet väl att kvinnor har en väska för varje tillfälle??

12:56  

Skicka en kommentar

<< Home