torsdag, december 21, 2006

Hmmm...var tog vägen vägen...jag tror vi åker på en åker...

Först blev jag fundersam. Hur tar jag mig till jobbet nu då? Kom sen på att det finns betydligt mer allvarsamma problem. Hur tar jag mig till GBG på fredag och julafton? Man blir lite tveksam till att kuska runt och köa i timtals under julhelgen...men vad skall man göra när en väg bara försvinner så där?

Nu fanns det ett alternativ. Inget bra alternativ, men det fanns. Sträckan blir åtskilligt längre och den innefattar en tur med en vägverksfärja vilket i sin tur sinkar en hel del och med abnorma köer som resultat. Skulle man inte kunna skjuta på det här med julen? Jag menar, åtminstone tills vägen är reparerad igen...fast det lär väl ta ett antal månader misstänker jag då jag ser på bilder från platsen i GP. Det har bara kollapsat helt enkelt.

Men, det tog tre timmar till jobbet i morse. Och då åkte jag egen bil ändå. I morron så skall vi vara bättre förberedda och ha med oss nåt att dricka och tugga på i bilen. För det lär nog behövas. Tror att de värsta köerna kommer att vara i morgon...

Dagens låt, med tanke på julen som snart är här, är Zehn Kleine Jaegermeister med Die Toten Hosen.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

När naturens krafter slår till är vi maktlösa. Jag är mycket glad att du inte befann dig på vägen när det hände, det hade varit ännu värre än att inte komma iväg på julkul på Liseberg.

Man bygger upp sin tillvaro och när något sådant här händer är man ändå väldigt tålmodig. Jag satt fast i fyra timmar i tågtrafiken mellan Göteborg och Alingsås förra måndagen. Jag fattade ju att det var allvarligt och var väldigt glad att jag hade med mig en bra bok och min mp3-spelare.

Ha nu en riktigt skön julhelg.

13:54  
Anonymous Anonym said...

trodde int d var sant, vilken änglavakt, tänk att det inte blev fler skadade.. fan va läskit när vägen bara försvinner.. tänkte på tjörnbron ock.. när den gav vika.. scary! man lyssnar på musik, kör lite och irriterar sig på medtrafikanterna för de inte kör som man själv vill.. och så BANG e vägen borta.. fyfaen..

riktigt scary!

kramikram, gla att du är i tryggt förvar!

13:58  
Anonymous Anonym said...

Jag är glad att du inte befann dig på den vägen igår! Och att de som råkade illa ut, ändå klarade sig så bra!

17:22  
Blogger mumrik said...

malliz: Visst är det så. Även jag är glad att jag inte var där. Den buss jag åker med hem från jobbet, de veckor jag inte har barnen, den passerar på platsen ungefär den tiden. Och hade jag inte haft barnen, så kan du ge dig på att det passat på att rasa när bussen passerat. :)

maddam: Skönt att ingen blev skadad. Och nu försöker politikerna sig på lite 'damage control' för deras ovilja och totala brist på intresse för infrastuktur utanför de stora valkretsarna.

alis: Hade det varit jämn vecka, så hade jag passerat ungefär vid tidpunkten för raset. Antar att det inte var min tur den här gången heller... ;)

07:07  
Blogger Unknown said...

Åh hujjeda mej...


*stor Julkram*

07:32  
Anonymous Anonym said...

Go Jul på dig Mumrik! :)

09:28  
Anonymous Anonym said...

God jul Robban.

09:56  

Skicka en kommentar

<< Home