tisdag, september 19, 2006

open mouth, insert foot...

Så var man äntligen hemma igen efter en lång och äventyrsfylld dag på ett av våra svenska sjukhus. Om man anser att sova i en äckligt obekväm väntrumsfotölj är ett äventyr. Vilket det faktiskt kan vara, åtminstone i det sista väntrummet. Tydligen så hade det varit nån form av holmgång mellan några missbrukare och stämningen var inte direkt på topp om man säger så.

Hur som helst...ett dåligt läkt ben i foten, men det var åtminstone inte av fortfarande. Fast, det som troligen orsakade smärtan, var ett avslitet ledband i foten och åt det gör man inget mer än vila, kryckor och möjligen en liten lindning för att hålla foten stabil. Skit samma egentligen vad det var. Bara det läker och jag blir bra igen. När jag pratade med äldste tösen angånde foten, så förslog hon att de skulle kapa den...jäms med halsen... :-O Vad kan hon fått såna trevliga uttalanden ifrån? :))

Ok, direkt efter hon sagt det, så skrattade hon så hon höll på att inte kunna hålla tätt...så en del straffas direkt. ;)

Nu är det ju som så att när man sitter i ett väntrum, så finns det en massa dåliga tidningar att läsa. Metro, GT, Aftonbladet, GP, Bohusläningen...jag tror ni fattar? Läste en snygg notis i GP angående Ohlys visade långfinger mot nån journalist från SvD. Hon krävde att han skulle be om ursäkt på riktigt...men om han inte är ångerfull då? Om han står för det han gjorde och absolut inte är ledsen för att han gjorde det. Skall han då be om ursäkt? Naturligtvis inte. Om man säger eller visar på annat sätt att man inte tycker om en person och den personen tar illa vid sig eller blir arg. Skall jag då som en mask kräla och dessutom ljuga om vad jag tycker genom att be om ursäkt?

Nej, väx upp och fatta att alla inte kan älska alla hela tiden...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

skickar en krya på dig hälsning. Se det positivt...soffliggaren är befogad och inget som någon kan gnälla över.Lite mer service från yngre generationen kan ju också vara en fördel.
kram Pillan

01:07  
Blogger mumrik said...

pernilla: Tackar ödmjukt och med en liten tår i ögat...åtminstone någon mer än jag själv som har medlidade med mig. :)

Ja, jag har sett till att barnen kommer hem och går ut med hunden. För det upptäckte jag igår kväll, han tyckte inte om kryckor. Vilket resulterade i nåt som höll på att ställa till mig ännu mer... :))

08:24  
Anonymous Anonym said...

Hur länge kommer du vara invalid då?

09:44  
Blogger mumrik said...

Enligt läkaren, skall jag försöka hoppa på kryckor hela nästa vecka ut. Jobbigt! Fast å andra sidan så får jag väl hoppas på att foten funkar ok sen. :)

08:57  

Skicka en kommentar

<< Home