lördag, september 16, 2006

Lögardagen

Har efter att skickat iväg äldste tösen på musikresa till Strömstad och yngste tösen till stall och hästar återvänt hem. Tagit en stilla caffe latte och en ciabatta med pesto, soltorkad tomat och mozzarella som värmts i ugnen tills osten klistrat ihop alltihop. Och nu skall jag springa omkring i lägenheten och svinga snabeldraken och skrämma hunden...

Sen när yngste tösen kommer hem, skall vi iväg och handla godis till henne för kvällen. Och nåt gott till pappsen...vad har jag inte kommit på ännu. :)

Igår skrämde jag bort en skock med hemska valarbetare från diverse partier. När de var extra påstridiga, fick jag ryta till. Var hittar de såna där valarbetare? De kan inte vara vanliga människor, för de kan enbart kommunicera enkelriktat. Alltså DE pratar och lyssnar inte på vad man själv kan tänkas fråga om. Själv var jag lite nyfiken på hur de skulle ställa sig till frågeställningen om en racerbana för bil och motorcykel utanför centralorten. Den enda som svarade på det, var en miljöpartist. Hon kan inte ha haft alla hästar hemma. Hon tyckte att det var onödigt med en racerbana när vi hade det stora vackra havet på utsidan. När jag försökte med att det var svårt att köra motorcykel på vattnet. Då vaknade hon till liv...motorcyklar är livsfarliga och borde förbjudas...

Hädanefter så inser jag att miljöpartister är livsfarliga och borde förbjudas...

För övrigt anser jag att Sveriges riksdag borde förstöras...

Dagens låt är Thrown on the Scrapheap med Oi Polloi.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej, miljöpartist är svårt att förstå hur man blir. Var och kollade på peter Wahlbeck som tydligen är aktiv inom det partiet idag. Jag visste ju att han var rätt "utspejsad" men att han gått med i miljöpartiet var nåt nytt...

15:16  
Anonymous Anonym said...

Alla partier är pest eller kolera på något sätt...
*sorry Chris..Jag vet att din fru jobbar inom sossarna*

Har fortfarande ingen aning om vem jag ska rösta på idag..för rösta ska jag..
Linda Rosing kanske??

*obs skojade bara*

/Cian/Vilding

10:09  
Anonymous Anonym said...

Men kolera kan man ju som sagt bota idag :)

11:30  
Anonymous Anonym said...

Lysande! Jag går in och lyssnar med en gång!

19:35  
Anonymous Anonym said...

Bad religion och Dead Kennedys håller jag med om. Kul att du gillar lite "soft" musik också :) Descendents var nått nytt. La till dem på min egen kanal (Som för övrigt har blivit en schizo blandning mellan punk och countrymusik, inte helt olik mig själv).

19:41  
Blogger mumrik said...

soft å soft...så fort jag skriver nåt kul..så känner de inte till dem. :-/ Så de får fyllas ut med en del gamla godingar tills jag hittar andra råare och tyngre saker... ;)

19:48  
Anonymous Anonym said...

Lyssnar på din kanal nu, den börjar bli riktigt bra :) Just nu är det Against me! med Don't lose touch. Helt ok. Kände för lite arga låtar när jag vaknade i morse..

10:12  
Blogger mumrik said...

kalas...skall fylla på med lite mer artister eftersom jag kommer på vilka som borde få vara med. :)

Kan bli en skön punk-hardcorekanal att lyssna på. Lite grann som en egen spraydio. :))

10:50  
Anonymous Anonym said...

Valstugorna i Skövde stod tätt och utanför FI:s valstuga stod några bittra kärringar och drack kaffe och åt bulle. Ingen gav dom någon som helst uppmärksamhet. De såg alla ut som trista oknullade bibliotekarier.

Vad driver sådana valarbetare till att gå upp varje morgon och få folk att lyssna på vad de har att säga. Vem vill höra att män är djur och vandrande dildos? Ullstrumpor och filtkjolar borde förbjudas. Jag kräks bara jag ser dem.

Såå skönt att det är över för den här gången.

14:32  

Skicka en kommentar

<< Home