torsdag, juli 06, 2006

Short walk on a long pier...

Igår kväll när barnen var ute med hunden, så passade de även på att plocka blåbär. En halvfull 1½ liters glassförpackning orkade de med. Men vem fick rensat dem? Strunt samma, jag fick ju även göra paj på det hela. Så efter att vi varit nere i samhället. Handlat lite frukt och grönt. Gick vi hemåt för lunch. Vi hinner inte mer än innanför dörren, så ringer en av deras kompisar och frågar om de skall bada. Jag frågar om de var hungriga och fick naturligtvis nekande svar på det. Så det var väl bara att släppa iväg dem då.

Händer inte mycket när det är så här varmt ute. Vi hade 35 grader igår och nu är det 32. Känns lite ovant om man skall vara ärlig. Men nu när man är klar med hemsysslorna för idag, så sticker jag nu ner till vattnet för lite svalka. tro nu inte att jag är så tokig att jag hoppar i det svinkalla havet. 18 grader var det uppmätt till igår och jag brukar inte bada förrän det är åtminstone 25 grader.

Dagens låt är The crucifixion is now med Dwarves.


5 Comments:

Blogger niinis said...

Du verkar vara giftasmaterial måste jag säga... lagar du inte mat så bakar du, städar du inte är du ute med hunden och leker du inte inne med tjejerna så leker du ute :)

GLAD SOMMAR :)

18:42  
Blogger mumrik said...

Öhh...näe...verkligen inte. Den dagen jag skulle gifta mig...då regnar det pengar i outtömlig mängd... :)

Aldrig att jag gör nåt så dumt mot nån annan och framförallt inte mot mig själv. :)

20:35  
Anonymous Anonym said...

Vi fick för oss att möblera om hemma igår när det var som varmast. Beror antagligen på solsting. Det låter som du hade en trevligare dag.

10:40  
Blogger mumrik said...

christopher: Låter som om min dag var något mer angenäm. :))

16:09  
Anonymous Anonym said...

Igår på skogsturen så svämmade skogen över av allt blåbärsris och lyfte man lite försiktigt på riset så dignade det blåa bär inunder =)

Mums säger min stora vovve och plockar blåbär direkt från riset,hur gulligt som helst!

Om man tittar ner i dikesrenen så dignar det utav smultron med :)

08:22  

Skicka en kommentar

<< Home